اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره کل اوقاف استان اردبیل

برنامه‌های روز تکریم امامزاده‌ها اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برنامه‌های روز ملی تکریم امامزادگان را تشریح کرد.

برنامه‌های روز تکریم امامزاده‌ها اعلام شد

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امسال هفته تکریم امامزادگان از پنجم ذیقعده آغاز شده که همزمان با این روز برنامه‌های متنوعی برای امامزاده‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 120 امامزاده در استان وجود دارد افزود: همزمان با روز تکریم امامزادگان که از سوی سازمان کل اوقاف پیش‌بینی شده است شاهد برگزاری ویژه‌ برنامه‌های گرامیداشت این روز خواهیم بود.

این مسئول بیان داشت: ما این برنامه‌ها را در دو بعد فرهنگی و عمرانی اجرایی می‌کنیم که در قسمت فرهنگی حضور اساتید و سخنرانی در امامزاده‌ها، عطرافشانی و غبارروبی امامزادگان و تجلیل از خادمان افتخاری و ثابت امامزاده‌ها در محل امامزاده سید صالح اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادامه از اجرای برنامه سخنرانی و مداحی و تجلیل از خواهران در امامزاده حلیمه خاتون نیز خبر داد و گفت: ما برای گرامیداشت و پاسداشت مقام و منزلت امامزادگان در استان اردبیل دیگر برنامه‌های فرهنگی را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که یک به یک اجرا خواهد شد.

مشهوری در ادامه از اجرای فعالیت‌های عمرانی در امامزادگان خبر داد و افزود: به مساحت 10 هزار مترمربع کار عمرانی در امامزاده‌ها انجام شده که امیدواریم این بقاع متبرکه در اسرع وقت افتتاح و برای بهره‌‌مندی مردم در اختیار آنان قرار گیرد.

وی بیان داشت: از جمله این امامزادگان امامزاده سید صدرالدین اردبیل است که با اتمام این پروژه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل امامزاده عبدالله اکبر در روستای آتشگاه، پیر ابوالقاسم در سرعین، امامزاده محمد حنفیه در قلعه برزند گرمی، سید دانیال خلخال و سید احمد معراجی خلخال، امامزاده آغ باش کوثر، سید حسن کوثر، سید ابراهیم لاهرود، سید احمد روستای آلنی، امامزاده سید جعفر شهرستان هشتجین و مسجد غریب منطقه بیله‌سوار را از جمله پروژه‌های عمرانی اعلام کرد.

مشهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها نیازمند اعتبارات کلان هستیم اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال از نظر اعتباری برای امامزاده‌ها 700 تا 800 میلیون تومان تخصیص یافته اما اعلام می‌کنم با این اعتبار گرهی از مشکلات ما گشوده نخواهد شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول