اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

برگزاری طرح حکمت رضوی در مشهد

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به منظور ارتقای دانش هنرمندان در مورد زندگی و معرفت وجودی امام رضا (ع) طرح حکمت رضوی به زودی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

برگزاری طرح حکمت رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمید شاه‌آبادی شنبه شب در آیین پایانی نهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع) در شیراز اظهار داشت: در این طرح برگزیدگان 10 دوره جشنواره امام رضا (ع) با حضور در اردو دانش خود را پیرامون شخصیت امام هشتم ارتقاء می‌دهند.

وی با بیان اینکه هنرمندان وظیفه معرفی صحیح امام رضا (ع) را به جهانیان بر عهده دارند، افزود: هنرمندان با در اختیار داشتن هنر و کسب دانش دیگران می‌توانند آثار منحصر به فردی را خلق کنند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز اطلاعات هنرمندان پیرامون شخصیت امام رضا (ع) بسیار ناقص و کم است و باید این امر اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه خلق آثار هنری پیرامون امام هشتم در واقع حکم زیارت آن امام همام را دارد، تصریح کرد: برقرار شدن ارتباط معنوی با آن امام در زمان خلق اثر هنری می‌تواند آن اثر را مقدس کند.

شاه‌آبادی خلق آثار هنری را ادای دین به امام رضا (ع) دانست و اضافه کرد: با وجود حرکت‌های خوبی که در جشنواره ملی امام رضا (ع) شد، اما خلأهایی نیز وجود دارد.

وی گفت: هنرمندان می‌توانند با خلق یک اثر هنری لحظه‌های به یاد ماندنی را برای تماشاگر تداعی کنند.

در ابتدای این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: هنرمندان در خط مقدم دفاع از ارزش‌های اسلامی هستند.

احمد همتی‌بوشهری اظهار داشت: از آنجا که زبان قادر نیست بسیاری از حس‌های درونی را به مخاطب انتقال دهد هنر می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

وی تصریح کرد: هنرمندان می‌توانند با خلق آثار هنری فاخر ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه با انتقاد از هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر اسلام افزود: کفار می‌خواهند نور الهی را خاموش کنند اما هنرمندان با هنر خود در خط نخست مقابله با آنان هستند.

وی تصریح کرد: امروزه رسانه‌های جمعی دشمن درصدد هستند که فرهنگ دینی مسلمانان را خدشه‌دار کنند اما هنرمندان متعهد باید با تولید آثار فاخر با آنان به مقابله بپردازند.

به گزارش فارس، این جشنواره که از 28 شهریور ماه امسال در شیراز آغاز به کار کرده بود 151 شرکت‌کننده از 25 استان کشور داشت که از این تعداد 83 نفر بانو و 68 نفر از آقایان بودند.

در این جشنواره برای نخستین بار کارگاه‌های تخصصی برگزار و شرکت‌کنندگان تولیدات خود را به مدت دو روز و با موضوع امام رضا (ع) خلق کردند که از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

همچنین در حاشیه این آیین که با 70 دقیقه تاخیر آغاز شده بود از معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به پاس سه سال فعالیت در این اداره کل تقدیر شد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول