اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌ رضوی:

طرح‌های مهر ماندگار خراسان ‌رضوی ‌1000 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌ رضوی ‌گفت: برای طرح‌های مهر ماندگار این استان تاکنون یک هزار و 141 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل طرح‌ها نیازمند هزار میلیارد تومان دیگر است.

طرح‌های مهر ماندگار خراسان ‌رضوی ‌1000 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان‌ رضوی که در محل سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت اظهار داشت: امسال شاهد برگزاری دهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در سراسر کشور هستیم که افتتاحیه آن در قم و ان‌شاالله اختتامیه آن پنجشنبه 6 مهر ماه ‌جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال این جشنواره از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشت به گونه‌ای که تنها در عرصه بین‌المللی در سال جاری در  48 کشور و 186 نقطه دنیا برگزار می‌شود؛ باید توجه داشت که جشن‌های رضوی درسال جاری حتی در ‌آمریکا در شهرهای نیویورک، لس‌آنجلس و واشنگتن و دیگر نقاط دنیا چون کانادا نیز برگزار می‌شود.

استاندار خراسان رضوی خاطر‌نشان کرد: در سال جاری 250 هزار برنامه فرهنگی هنری از اردیبهشت‌ ماه در سراسر کشور آغاز شده و تا ششم مهر ماه ‌جاری ادامه پیدا می‌کند، همچنین 10 استان در سال جاری هفته فرهنگ رضوی داشتند که در قالب هفته فرهنگ رضوی نیز برنامه‌های متعددی به اجرا درآمد.

وی یادآور شد: همان طور که در ایام عاشورا سراسر کشور غرق در عزاداری و شور حسینی می‌شود، ‌باید سراسر کشور در ایام دهه کرامت نیز غرق در سور و شادی شود چرا که نخستین روز این دهه ولادت حضرت معصومه و آخرین روز آن نیز همزمان با ولادت حضرت رضا(ع) است.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ زیارت گفت: باید همه به گسترش و تبیین فرهنگ زیارت توجه خاصی داشته باشیم که البته در استان خراسان رضوی تاکنون اقدامات ویژه‌ای در این راستا صورت گرفته و از جمله آنها می‌توان به طرح مطالعات کمی و کیفی زیارت اشاره کرد.

صلاحی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معاونت زیارت و تصویب آن در کارگروه ملی زیارت اظهار کرد: در این ‌ارتباط‌ دولت با تشکیل معاونت امور زائرین موافقت کرد و وزارت کشور نیز چارت تشکیلاتی آن را ابلاغ کرده است.

مقام عالی دولت در استان در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور رئیس گروه مشاوران جوان استانداری خراسان رضوی را به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی معرفی کرد.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی ‌باید همکاری همه‌‌جانبه‌ای با این معاونت داشته باشند تا به اهداف خود به ویژه در سال پایانی دولت دهم برسد و بتواند اقدامات شایسته‌ای را انجام دهد.

صلاحی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی خاطر‌نشان کرد: از امروز بیش از یک میلیون ‌دانش‌آموز، 80 هزار معلم و 10 هزار واحد آموزشی در سراسر استان خراسان رضوی فعال می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال نخستین سال اجرای نظام آموزشی 6-3-3 است، باید همه در اجرای مناسب و خوب این نظام آموزشی کمک و همکاری کنند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: سند بنیادین تحول آموزش و پرورش، سند تحول در همه کشور است که در این راستا باید در اجرا و ارائه این سند در استان همکاری خوبی صورت دهند.

وی درادامه با اشاره به جذب 100 اعتبارات عمرانی سال 90 گفت: پیش از اتمام سال مالی 90، استان خراسان رضوی به امید خدا توانست 100 درصد اعتبارات عمرانی را جذب کند، البته در سال گذشته نیز توانستیم 100 اعتبارات را جذب کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به وضعیت طرح‌های مهر ماندگار در خراسان رضوی، ضمن تاکید بر بهره‌برداری تمام پروژه‌ها تا پایان تیر 92 اظهارداشت: 52 طرح و حدود یک هزار پروژه در قالب طرح مهر ماندگار در استان خراسان رضوی وجود دارد که این طرح‌ها در مجموع در 19 شهرستان استان واقع شده و 15 دستگاه اجرایی در این طرح فعالیت می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: تاکنون مجموع اعتبارات هزینه شده یک هزار و 141 میلیارد تومان بوده و برای تکمیل پروژه‌ها نیازمند هزار میلیارد تومان دیگر هستیم.

صلاحی با اشاره به افتتاح موزه خراسان در دهه فجر امسال خاطر‌نشان کرد: موزه خراسان با 6 میلیارد تومان دیگر می‌تواند در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد؛ بنابراین ‌در دهه فجر این موزه نیز افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول