اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان:

دستگاه‎ها برای بازسازی تخریب‌های ناشی از سیلاب اقدام کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید برای بازسازی دائم تخریب‌های ناشی از سیلاب اقدام کنند و منتظر اعتبارات ملی نباشند.

دستگاه‎ها برای بازسازی تخریب‌های ناشی از سیلاب اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رسول حسام صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی اظهار داشت: در شهرستان علی‎آبادکتول بیش از شش فاز در یک نقطه دچار حادثه سیلاب شد و در روستای دهنه کلاله و برخی از نقاط شهرستان گرگان نیز شاهد خسارت‎هایی در این زمینه بودیم که باید تمهیدات لازم به سرعت اتخاذ شود.

وی از اینکه دستگاه‎های اجرایی هنوز برنامه‎ای برای جبران خسارت سیلاب ندارند ابراز نارضایتی کرد و افزود: دستگاه‎ها باید بلافاصله از محل اعتبارات استانی خسارات وارده را جبران کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به اینکه سیلاب به چهار محور عمده استان خسارت وارد کرده است خاطر نشان کرد: آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری از عمده دستگاه‎هایی هستند که برای پالایش آخرین خسارت‎ها طی هفته آینده از آنها بازدیدهایی انجام خواهیم داد.

حسام با بیان اینکه محورهای خسارت ناشی از سیلاب در بخش خصوصی و دولتی بوده است اضافه کرد: در راستای خسارت‎های مربوط به بخش خصوصی، سیاست نظام بهره‎گیری از فرهنگ بیمه است و با همکاری شرکت‎های بیمه‎ای خسارت‎هایی که دارای پوشش بیمه در بخش خصوصی بودند در کمترین زمان ممکن پرداخت شده است.

وی افزود: پرداخت خسارات محصولات کشاورزی نیز مراحل انتهایی خود را طی می‎کند و به زودی پرداخت خسارت در این بخش نیز به طور کامل انجام خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از همکاری خوب بانک‎های عامل قدردانی کرد و یادآور شد: معمولاً تسهیلات حوادث در بخش خصوصی در اختیار استان قرار نمی‎گیرد اما بانک‎های عامل در راستای مصوبات شورای هماهنگی همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

حسام اضافه کرد: در بخش دولتی دستگاه‎های اجرایی نیز بازسازی موقت را در یک الی دو روز اولیه سیلاب انجام دادند و در راه‎های انحرافی و تاسیسات زیربنایی که نیاز به بازسازی موقت داشتند نیز تمهیداتی صورت گرفت.

وی در پایان گفت: به دلیل گستردگی محورهای حادثه دیده ناشی از سیلاب و صعب‎العبور بودن برخی مناطق، جمع‎بندی خسارت‎ها به طور کامل انجام نشده است و به زودی حجم خسارت‎های وارده ارزیابی خواهد شد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول