اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تأکید کرد

تأثیر مستقیم نمایشنامه‌ها در نهادینه‌سازی باورهای اعتقادی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: نمایشنامه‌ها در نهادینه کردن باورهای اعتقادی، دینی و درک ارزش‌های منور اهل‌بیت (ع) در مردم و جامعه نقش بسزایی دارند.

تأثیر مستقیم نمایشنامه‌ها در نهادینه‌سازی باورهای اعتقادی

مهدی رمضانی در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره ادبیات نمایشی رضوی و نخستین جشنواره بازنامه‌نویسی رضوی در فرهنگ رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: نمایشنامه‌ها در نهادینه کردن باورهای اعتقادی، دینی و درک ارزش‌های اهل‌بیت (ع) در مردم و جامعه نقش بسزایی دارند که تحقق این هدف مهم‌ترین اثر در حوزه تولیدات هنری است.

وی با بیان اینکه اختتامیه هفتمین جشنواره ادبیات نمایشی رضوی و نخستین جشنواره بازنامه‌نویسی رضوی در فرهنگ رضوی از برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است، بیان کرد: این جشنواره به میزبانی قزوین برگزار شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ابراز کرد: در هفتمین جشنواره ادبیات نمایشی رضوی و نخستین جشنواره بازنامه‌نویسی رضوی در فرهنگ رضوی تعداد 141 اثر از مجموع 120 هنرمند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که بخش قابل توجه‌ این اثرها در حوزه نمایشنامه‌نویسی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال جشنواره بازنامه‌نویسی رضوی برای نخستین‌بار برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این حوزه در تولیدات اثرهای هنری کشور نوین بود و به همین دلیل با استقبال نسبتا قابل قبولی مواجه شد که امیدواریم در دوره‌های بعدی این استقبال چشم‌گیرتر شود.

برگزاری جشنواره رضوی در 40 کشور

رمضانی اذعان کرد: تولید آثار ارزشمند هنری، فرهنگی و معارف در حوزه معارف اهل‌بیت (ع) به ویژه حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) یکی از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: با این رویکرد جشنواره رضوی شکل گرفته و در تمام استان‌ها نهادینه شده است که خوشبختانه امسال دهمین سال است که این جشنواره در سطح کشور برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره رضوی به یک حرکت جمعی، ملی و بین‌المللی تبدیل شده است، ابراز کرد: برگزاری این جشنواره در 40 کشور گسترش یافته که این بیانگر استقبال بی‌نظیر عموم مردم و هنرمندان در ایران و سایر کشورها است.

وی با اشاره به اینکه هرساله کیفیت برگزاری جشنواره ادبیات نمایشی رضوی افزایش می‌یابد، بیان کرد: امسال طبق نظریه داوران کیفیت آثاری که به دبیرخانه این جشنواره به ویژه در حوزه نمایشنامه‌نویسی ارسال شده در مقایسه با سال‌های گذشته ارتقا یافته که این نشان‌دهنده حضور هنرمندان حرفه‌ای‌تری در این حوزه است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه سال گذشته نخستین کتاب رضوی شامل نمایشنامه‌های برگزیده دوره‌های قبل با نام سفر پابه‌پای آهوها چاپ و منتشر شد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم امسال نیز نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره رضوی را در قالب یک کتاب چاپ و منتشر کنیم.

رمضانی با اشاره به اینکه هنرمندانی که اثرهای نمایشنامه‌نویسی را به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال کرده‌اند در میانگین سنی زیر 30 سال هستند، ابراز کرد: این میانگین سنی بیانگر حضور هنرمندان جوان نمایشنامه‌نویس است که در حوزه هنری قلم‌فرسایی می‌کنند تا آثار بدیع هنری را به ویژه در حوزه فرهنگ منور اهل بیت (ع) خلق کنند.

این مسئول با بیان اینکه باید نمایشنامه‌ها به روز باشند، خاطرنشان کرد: نمایشنامه‌های برگزیده این جشنواره در تولیدات نمایشی عرضه شود مطمئنا مورد استقبال عموم مردم قرار می‌گیرد و آنان از دیدن این نمایش‌ها لذت می‌برند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: در هفتمین جشنواره ادبیات نمایشی رضوی و نخستین جشنواره بازنامه‌نویسی رضوی در فرهنگ رضوی در حوزه‌‌های نمایش‌نامه‌نویسی کودک و نوجوان چهار نفر، نمایش‌نامه‌نویسی صحنه‌ای چهار نفر و بازنامه‌نویسی چهار نفر برگزیده شده‌اند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول