اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

استراتژی حفظ مزیت صنایع تبدیلی را در دست داریم

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: استراتژی حفظ مزیت صنایع تبدیلی استان را در دست داریم و در کنار آن می‌خواهیم برای جهش صنعتی استان گام های اساسی برداریم.

استراتژی حفظ مزیت صنایع تبدیلی را در دست داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبادالله اکبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی از جمله محورهای حمایت از تولیدات ملی است که با توجه به اهرم‌های قانونی که در دست داریم یکی از وظایفمان حمایت از صادرات است و این جزو مأموریت‌های اصلی سازمان در حوزه تجارت خارجی است.

وی افزود: ما باید ضمن تداوم وضعیت موجود به دنبال یافتن مشتریان جدید نیز باشیم.

اکبری تصریح کرد: در این راستا از واحدهایی که صادرات‌محور هستند و می‌توانند در تحرک اقتصادی جامعه نقش ایفا کنند، حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ارتقاء فرهنگ رعایت حقوق مصرف‌کنندگان محصولات، حمایت از ایجاد صنایع نوین و به کارگیری دانش روز در واحدهای تولیدی از دیگر مأموریت‌های سازمان است، افزود: ورود به بازارهای کشورهای هدف یکی از راهکارهای توسعه صادرات است.

به گفته سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی شهرک تخصصی قطعه‌سازان با هدف حمایت از تولید ملی و ساماندهی قطعه‌سازان در استان ایجاد می‌شود. با ایجاد این شهرک تخصصی قطعه‌سازان به صورت کلی در آن جمع شده و بدین صورت قطعه‌سازی در استان رونق می‌یابد.

اکبری خاطرنشان کرد: حمایت از کار و سرمایه ایرانی اولویت این سازمان در سال جاری است که در این راستا بهبود محیط کسب و کار و روان‌سازی امور واحدهای تولیدی، بهبود کیفیت محصولات تولیدات داخل و کاهش قیمت تمام شده کالا، تکمیل ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام سه برنامه نخست از 10 اولویت محوری سازمان به شمار می‌رود.

اکبری تصریح کرد: در زنجیره تولیدی استان برخی خلأها وجود دارد و سعی ما بر این است که حلقه‌های خالی صنعت را پر کنیم.

وی بر ایجاد فرهنگ استفاده از کالای داخلی تأکید کرد و گفت: در واردات کالا باید به خوبی مدیریت داشته باشیم و استفاده از کالای ایرانی را در کشور فرهنگ‌سازی کنیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: این امر نیازمند آن است که تولیدکننده کالای خود را به میل و نیاز مشتری تولید کند و ایجاد کیفیت در محصول را رعایت کند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول