اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان عالی کشور خواستار شد

اهتمام جدی حوزه‌های علمیه به تربیت فقیه

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان عالی کشور گفت: حوزه علمیه باید نسبت به تربیت عالم و فقیهی که بتواند در امر قضاوت درست عمل کند،‌ اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

اهتمام جدی حوزه‌های علمیه به تربیت فقیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله احمد محسنی گرکانی رئیس دیوان عالی کشور در دیدار اعضای این دیوان با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اهمیت فعالیت عادلانه قضات عنوان کرد: اگر قاضی عادل نباشد، جان و مال و ناموس مردم در خطر خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر ما قاضی عادل و عالم نداشته باشیم،‌ کار به دست افراد نااهل می‌افتد و‌ حوزه علمیه باید جلوی این موضوع را بگیرد.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه عنوان کرد: حوزه علمیه باید نسبت به تربیت عالم و فقیهی که بتواند در امر قضاوت درست عمل کند،‌ اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

محسنی گرکانی ضمن درخواست از آیت‌الله صافی نسبت به در نظر گرفتن اولویت‌های حوزه عنوان کرد: برای توسعه این اولویت‌ها‌ حضور مراجع در صحنه بسیار ضروری است.

وی در ادامه جایگاه مراجع را در میان مردم بسیار خوب توصیف کرد و گفت: خدا را شکر حوزه علمیه از استقلال برخوردار است و مراجع نیز در میان مردم از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار هستند.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به نیاز مسئولان دیوان عالی و دادگستری به کمک مراجع عنوان کرد: مراجع باید پیامی برای تقویت حوزه علمیه در زمینه‌های گوناگون داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما آماده کار هستیم اما قطعا به کمک نیاز داریم مراجع با پیامشان ما را یاری کنند.

رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: مرحوم امام خمینی (ره)‌ روزی می‌گفتند «علمای قم، ‌جان و مال و ناموس مردم در دست قضات است؛ اگر شما در این مورد دخالت نکنید، کار به دست نااهلش می‌افتد و اعتماد مردم سلب می‌شود».

محسنی‌گرکانی در ادامه نسبت به برخی احکام از جمله بحث مجازات جاسوس و محارب سئوالاتی را مطرح کرد و از آیت‌الله صافی خواست تا در ارتباط با این موضوع رهنمودهایی بیان کنند.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول