اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های گلستان:

گلستان رتبه نخست تلفات موتورسواران را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان گفت: گلستان رتبه نخست تلفات موتورسواران را در سطح کشور دارد.

گلستان رتبه نخست تلفات موتورسواران را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی میقانی صبح امروز در گردهمایی ارتقای فرهنگ ایمنی تردد موتورسواران و عابرین پیاده در دهستان لیوان‌غربی اظهار داشت: نخستین گردهمایی ارتقای فرهنگی ایمنی تردد در 28 شهریور سال جاری در گلستان برگزار و پس از آن این گردهمایی‎ها تداوم پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه گلستان در تلفات موتورسواران رتبه نخست را در سطح کشور دارد، تصریح کرد: در سال گذشته 20 هزار و 68 نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‎اند که 14 هزار و 35 نفر در جاده‎های برون‌شهری و الباقی در درون‌شهری بوده است.

میقانی یادآور شد: بر اساس این آمار روزی 55 نفر در جاده‎ها بر اثر تصادف جان خود را از دست می‎دهند و در هر هفته به اندازه خسارت جانی زلزله آذربایجان ما تلفات جانی را در تصادفات داریم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان با بیان اینکه عمق فاجعه بسیار زیاد است خاطر نشان کرد: در واقع آمار خسارت جانی تصادفات در هر سال همانند این است که 67 بار زلزله آذربایجان در ایران اتفاق بیفتد.

وی افزود: از آنجایی که این مسئله تداوم دارد و همیشه اتفاق می‎افتد، عمق فاجعه را کمتر مردم درک می‎کنند و به عبارتی می‎توان گفت فاجعه‎ای بزرگ و خاموش در سطح کشور است.

میقانی با تاکید بر اینکه در سال گذشته 65 درصد تصادفات مربوط به موتورسواران است ابراز داشت: بر همین اساس ما برگزاری چنین گردهمایی‎هایی را در دستور کار قرار داده‎ایم تا بتوانیم با فرهنگ‌سازی کاهش این آسیب‎ها را در پی داشته باشیم.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های استان گلستان متذکر شد: متاسفانه 45 درصد آمار تلفات تصادفات را جوانان 20 تا 40 سال تشکیل می‎دهند.

وی ابراز داشت: در سال گذشته در هفت نقطه از استان این گردهمایی برگزار شده و این جلسه هشتمین گردهمایی ارتقای فرهنگ ایمنی تردد موتورسواران و عابرین پیاده در سطح استان گلستان است.

در این گردهمایی که در روستای لیوان‌غربی برگزار شد به 200 نفر از موتورسواران کلاه ایمنی اهدا و نواقص موتورسیکلت‎ها توسط پایگاه تعمیرات که در کنار این گردهمایی برپا شد بود مرتفع شد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول