اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ورهرام:

فیلم‌های جشنواره حسنات بالاتر از جشنواره فجر است

خبرگزاری فارس: داور بخش مستند جشنواره فیلم حسنات گفت: جشنواره حسنات به لحاظ فیلم‌های مستند ارائه شده از نظر کیفی در سطح بالاتری از بخش مستند جشنواره فیلم فجر است.

فیلم‌های جشنواره حسنات بالاتر از جشنواره فجر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فرهاد ورهرام در نشستی که با حضور هیئت داوران بخش مستند و اهالی رسانه در تالار استاد فرشچیان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره‌هایی که سر و صدا و هزینه بسیاری ندارند، بسیار مثبت‌تر و با اهمیت‌تر هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های مختلف تجربه حضور در چنین جشنواره‌های را دارد، بیان داشت: جشنواره حسنات به لحاظ فیلم‌های مستند ارائه شده از بخش مستند جشنواره فجر بسیار ارزشمندتر و از نظر کیفی در سطح بالاتری قرار دارد.

داور و فیلم‌ساز مستند در مورد ساخت فیلم‌های خوش ساخت و خوب گفت: زمانی که با خط خوش بنویسی مرده باد و با خط بد نوشته شود زنده باد، افراد در هر شرایطی خط خوش را می‌خوانند، در مورد فیلم‌های خوب و بد هم به همین گونه است.

وی هم‌چنین راجع به کیفیت آثار انتخاب شده، تصریح کرد: زمانی که ما با سینما سر و کار داریم باید با ابزار و ساختار آن نیز آشنا باشیم.

ورهرام ادامه داد: زمانی فیلمی از لحاظ ساختار خوب شناخته می‌شود که علاوه بر داشتن یک موضوع خوب کارگردان بتواند آن موضوع را نیز مطلوب بیان کند، یعنی کارگردان باید با ابزار فیلم‌سازی که همان دوربین است، آشنا باشد.

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: فیلم‌ساز خوب مانند نقاشی است که باید رنگ و ترکیب را به بهترین نحو بشناسد.

فیلم‌ساز مستند تأکید کرد: در بخش ملی از بین 34 اثر، پنج فیلم به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده که در روز اختتامیه از بین این تعداد پنج فیلم معرفی می‌شوند.

به گزارش فارس، در ادامه این نشست غلامرضا مهیمن دیگر داور بخش مستند با اشاره به اینکه از تعداد 10 فیلم مستند ویژه استان اصفهان یک اثر انتخاب می‌شود، گفت: این انتخاب به دلیل آن است که بیشتر آثار ساختاری گزارشی داشتند و برای اینکه فیلم‌سازان به ساخت فیلم‌هایی با ساختار صحیح‌تر ترغیب شوند تنها یک اثر به عنوان اثر برگزیده در این بخش انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول