اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

احادیث رضوی جای پژوهش بیشتری دارد

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: احادیث و آموزه‌های امام هشتم (ع) هنوز جای بسیاری برای پژوهش و بررسی دارد.

احادیث رضوی جای پژوهش بیشتری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره نشریه‌نگاری رضوی اظهار داشت: حدیث سلسلة‌الذهب، حدیثی است که از امام رضا (ع) به هنگام ورودش به نیشابور نقل شده است و عده کثیری آن را برای خود نوشته‏‌اند.

وی افزود: در سفر امام رضا (ع) مردم از ایشان تقاضای حدیثی کردند و امام در پاسخ به نقل از پدران و جد بزرگوار خود از زبان رسول گرامی اسلام بیان کردند؛ « کلمه توحید دژ و حصار محکم من است هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود، از عذاب در امان است».

نماینده دولت در استان فارس اضافه کرد: امام رضا (ع) پس از بیان این حدیث در امان‌ماندن از عذاب را مشروط کردند و خود را شرط این امنیت عنوان می‌کنند.

صادق‌عابدین ادامه داد: امام رضا (ع) اصرار داشتند که ولایت ایشان ادامه ولایت امام علی (ع) است و در کمتر کتاب یا مقاله‌ای دیده‌ایم که در معنای این شرط به تفصیل توضیح داده شده باشد.

مقام ارشد اجرایی استان فارس خاطرنشان کرد: این حدیث می‌تواند مبنای پژوهش‌های فراوانی قرار گیرد و پشتوانه‌ای برای مبحث ولایت فقیه باشد.

وی افزود: بسیار مسروریم که در ایران جیره‌خوار خاندان بزرگوار امامت هستیم و استان فارس نیز منتسب به این خاندان واجب‌التکریم است.

صادق‌عابدین افزود: ما هر چه داریم از برکت وجود ائمه اطهار (ع) است و در دنیای امروز که دو جبهه بی‌دینی و جدایی دین از سیاست هر دو به بیراهه افتاده‌اند تمسک به این خاندان نجات‌بخش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تمام وجوه زندگی حضرت امام رضا (ع) را الگو و واجد درس‌هایی برای زندگی دانست و گفت: اینکه ایشان می‌فرمایند؛ «پیش از کار مزد کارگر را تعیین کنید که در غیر این صورت از هیچ رقم پرداختی راضی نخواهد بود»، برای سیستم دریافت و پرداخت و مباحث تولید، کارگر و کارفرما آموزنده است و یک دنیا معنا در خود نهفته دارد.

این مسئول برگزاری جشنواره‌هایی در شناخت شخصیت امام رضا (ع) برای کودکان و نوجوانان را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: باید در ابعاد مختلف شخصیتی آن حضرت بسیار کار شود و با تمسک به این آموزه‌ها است که جامعه مهذب می‌شود.

به گزارش فارس، در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره نشریه‌نگاری مدیران کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، رئیس حوزه هنری استان فارس و مدیرکل حوزه بانوان استانداری فارس حضور داشتند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول