اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون:

نمازخانه برخی مدارس به دلیل نداشتن روحانی بلااستفاده مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون گفت: اکثر مدارس دارای نمازخانه و امکانات خاص مذهبی هستند اما به دلیل تعداد اندک روحانی و مبلغ در مدارس استفاده مناسبی از این فرصت‌ها نمی‌شود.

نمازخانه برخی مدارس به دلیل نداشتن روحانی بلااستفاده مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسین مصلحی‌پور پیش از ظهر امروز در جمع تعدادی از فرهنگیان و کارشناسان اداری آموزش و پرورش بردخون اظهار داشت: برای آغاز سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است و با وجود پایه ششم در مدارس ابتدایی مشکل خاصی نداریم.

وی افزود: تمام مدارس بردخون به جز چهار مدرسه در شیفت صبح دایر است و برای جبران فضا سه کلاس در حال احداث است و از نظر تجهیزات هم مشکلی نداریم و نیروی انسانی سازماندهی و ابلاغ همکاران هم صادر شده است تا از اول مهر همه مدارس کار تعلیم و تربیت را آغاز کنند و شاهد حضور گرم و پرشور دانش‌آموزان در فضای مدارس باشیم.

مصلحی‌پور اضافه کرد: مدارس با همکاری همکاران و ادارات پاکسازی و آماده شده و مراسم بازگشایی مدارس روز شنبه اوّل مهر در همه مدارس برگزار می‌شود که مراسم ویژه روز بازگشایی در دبستان حافظ با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اولیای دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: در هفته دفاع مقدس که همزمان با فصل بازگشایی مدارس خواهد بود، مدارس حال و هوای دوران دفاع مقدس را پیدا می‌کنند و رزمندگان این دوران مقدس با حضور در مدارس به ذکر خاطرات دوران حماسه و شهادت می‌پردازند تا پیوند نسل جدید را با ایام رزم استحکام بخشند و با ایجاد نمایشگاه و ساخت سنگر یاد شهدای عزیز را گرامی بدارند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش بردخون نیز در این نشست گفت: قبل از آغاز سال تحصیلی مدارس با بنرها و تصاویر ویژه شعار مهر و پرچم مقدس جمهوری اسلامی و تصاویر حضرت امام و مقام معظم رهبری تزیین شده است و با توجه به همزمانی دفاع مقدس شاهد شور ایثار و شهادت در منطقه و مدارس هستیم.

اسماعیل خیاط افزود: دو مدرسه تخصصی قرآنی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح خواهد شد که با این دو افتتاح تعداد مدارس قرآنی بردخون به چهار مدرسه می‌رسد و امیدواریم شاهد ارتقاء علوم قرآنی در منطقه باشیم.

وی خواستار افزایش تعداد روحانیون در مدارس شد و گفت: اکثر مدارس دارای نمازخانه و امکانات خاص مذهبی هستند اما به دلیل تعداد اندک روحانی و مبلغ در مدارس استفاده مناسبی از این فرصت‌ها نمی‌شود.

خیاط اضافه کرد: در تابستان امسال 370 دانش‌آموز به اردوهای کشوری اعزام شدند و اعتباری معادل 75 میلیون ریال به این امر اختصاص یافت و برای اعزام 60 دانش‌آموز زیارت اوّلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تاکنون چهار نفر آنان به مشهد مقدس مشرف شده‌اند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول