اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

شکوفه‌های کاشان در طنین لبیک رسول‌الله شکفتند

خبرگزاری فارس: آئین جشن شکوفه‌ها صبح امروز همزمان با سراسر کشور با شعار «اشهد ان محمد رسول‌الله» در شهرستان کاشان آغاز شد و شکوفه‌های کاشانی در طنین لبیک رسول‌الله شکفتند.

شکوفه‌های کاشان در طنین لبیک رسول‌الله شکفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان کاشان در آئین جشن شکوفه‌های شهرستان کاشان در مدرسه دخترانه شاهد علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) این شهرستان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی 92-91 اظهار داشت: امسال 4 هزار و 500 دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی کاشان در جشن شکوفه‌ها با شعار«اشهد ان محمد رسول‌الله» شرکت کردند.

عفت پدرام‌فر با اشاره به اینکه، این تعداد دانش‌آموز کلاس اولی در شهرستان کاشان در 138 مدرسه و 150 کلاس درس مقطع ابتدایی سازماندهی شده‌اند گفت: از 138 مدرسه ابتدایی شهرستان کاشان 28 مدرسه در روستاها و 110 مدرسه در شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: آموزش و پرورش شهرستان کاشان در سال تحصیلی جدید میزبان 26 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی است که از این تعداد دانش‌آموز، 4 هزار نفر دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی هستند که امسال به آمار دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرستان کاشان اضافه شده است. 

این مسئول یادآور شد: 4 هزار دانش‌آموز این شهرستان که سال گذشته کلاس پنجم ابتدایی را گذرانده‌اند امسال با اجرای طرح بنیادین نظام آموزشی به جای ورود به مقطع راهنمایی در 147 کلاس پایه ششم ابتدایی سازماندهی شده‌اند.

پدرام‌فر تصریح کرد: برای این تعداد دانش‌آموز 147 کلاس درس، 147 معلم و تجهیزات مورد نیاز آنان، میز، نیمکت و تخته آماده شده است.

به گفته وی، کلاس‌های ششم ابتدایی به دلیل دروس کار و فن‌آوری به رایانه مجهز شده و آماده آغاز سال تحصیلی جدید است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان کاشان با اشاره به اینکه در مقطع ابتدایی حال حاضر به 147 معلم  نیاز است اذعان داشت: برای تأمین این تعداد معلم در سال‌جاری از معلمان حق‌التدریس، سرباز معلم و معلمان انتقالی استفاده شده است.

آئین جشن شکوفه‌ها امروز در شهرستان کاشان با شعار «اشهد ان محمد رسول‌الله» با حضور مسئولان آموزش و پرورش شهرستان، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان در مدرسه دخترانه شاهد علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) این شهرستان با نواختن زنگ شکوفه‌ها توسط معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان کاشان آغاز شد. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول