اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه نهاوند:

درهم‌تنیدگی هنر و معنویت آثار ماندگارتری را خلق می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه نهاوند گفت: زمانی که هنر با معنویت آغشته شود آثار ماندگارتری را می‌توان به یادگار گذاشت.

درهم‌تنیدگی هنر و معنویت آثار ماندگارتری را خلق می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مرتضی خراسانی بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه شعر و داستان کوتاه بسیج نهاوند اظهار داشت: خداوند برترین و بالاترین هنرمند است که توانسته به زیبایی هر چه تمام‌تر با خلقت هر پدیده و اثر هزاران پیام زنده و ارزشمند را به آدمی منتقل کند.

وی ادامه داد: انسان را به واسطه روح الهی و خدایی‌اش به عنوان اشرف موجودات ذکر کرده است زیرا آدمی قادر است هنر خویش را با واژه‌های زیبا و دلنشین معنی کند.

فرمانده سپاه نهاوند هنر اسلامی را با کیفیت‌ترین هنرها در جهان خواند و ابراز داشت: در هنر اسلامی علاوه بر اینکه ذات و قدرت والای خدای منان توجه خاص شده است دل تماشاگر نگاه ژرف‌انگیزش را به یاد خدا می‌اندازد زیرا همه زیبایی‌ها از آن خداوند متعال است.

وی هنرمندان بسیجی را به واسطه وجود روحیه تلاشگر و خلاق از دیگر هنرمندان کنجکاوتر خواند و گفت: زمانی که هنر با معنویت آغشته شود آثار ماندگارتری را می‌توان به یادگار گذاشت.

خراسانی به تأکید بر لزوم برقراری ارتباط سازنده هنرمندان در همه عرصه‌ها با یکدیگر با هدف رفع معایب و تقویت محاسن ضروری ابراز داشت: روح هنرمند از آن جایی که انگیزه خدمت به خلق را داشته باشد موجب می‌شود تا مثل شهریاری با ابیات ساده و زیبا سالیان سال ماندگار و برای همه نسل‌ها و همه رده‌های سنی شیرین و لذت‌بخش باشد زیرا با وجود همه سادگی‌اش رنگ و بوی الهی و معنوی دارد.

وی با اشاره به ارسال 50 اثر شعر و داستان کوتاه به دبیرخانه نخستین جشنواره شعر و داستان کوتاه بسیج در نهاوند از مهمترین اهداف این جشنواره شناسایی هنرمندانی که به واسطه عدم آگاهی از وجود چنین مجمع و تشکیلاتی بیان کرد و افزود: در این جشنواره استعدادهای درخشانی شناسایی شده و برای پیشرفت آنها در مسیر هنر اسلامی و الهی مهیا شد.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: در پایان بعد از بررسی آثار توسط هیئت داوران هشت اثر صاحب امتیاز شدند که به آنها جوایز نفیسی اهدا شد.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول