اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

صندوق فولاد تکلیف مطالباتش از دولت را مشخص کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق فولاد باید تکلیف درآمد‌ها و مطالبات خود را از دولت مشخص کند.

صندوق فولاد تکلیف مطالباتش از دولت را مشخص کند

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مشکلات موجود برای بازنشستگان فولاد و ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: سابقه مشکلات این افراد به سال‌های گذشته باز می‌گردد، اما طی یک سال گذشته مشکلات بازنشستگان فولاد شدت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پس از خصوصی‌سازی برخی از شرکت‌های فولادی و معادن این شرکت‌ها تنها موظف به پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان خود هستند، ادامه داد: بیش از نیمی از بازنشستگان فولاد از بازنشستگان ذوب‌آهن به شمار می‌روند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر منبع کافی برای پرداخت حقوق این افراد در اختیار صندوق بازنشستگی فولاد قرار ندارد، تصریح کرد: دلیل نبود منبع کافی در صندوق بازنشستگی فولاد این بوده که در سال‌های گذشته این افراد در استخدام دولت بودند، صندوقی در اختیار نداشتند و صورتحساب بازنشستگی آنها در دولت یا در شرکت فولاد آن زمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که صندوق بازنشستگی فولاد تشکیل می‌شود این منابع باید به این صندوق منتقل می‌شده اما این منابع در پروژه‌های توسعه‌ای یا موارد مشابه هزینه شده است، اضافه کرد: همچنین با تشکیل صندوق فولاد، دولت منابع مالی موجود برای بازنشستگان فولاد را به این صندوق منتقل نمی‌کند و این صندوق برای پرداخت هزینه‌های خود کسری دارد.

فولادگر حقوق و مزایای بازنشستگان را از عمده‌ترین هزینه‌های صندوق فولاد دانست و تاکید کرد: همچنین صندوق بازنشستگی فولاد برای کسب درآمد‌های جدید به انجام سرمایه‌گذاری‌های سودآور مبادرت نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه تا مدت زمانی که مجموعه شرکت‌های فولادی و معادن زیرپوشش وزارت صنایع و معادن قرار داشتند، این وزارتخانه با کمک گرفتن از این شرکت‌ها حقوق بازنشستگان فولاد را پرداخت می‌کرده است، افزود: با خصوصی‌سازی این شرکت‌ها، مباحث مالی و اداری آنها از دولت جدا شده و این شرکت‌ها تنها موظف به پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان خود هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همچنین قانون نیز اجازه کمک این شرکت‌ها را به صندوق بازنشستگی فولاد نمی‌دهد، گفت: بنابراین صندوق فولاد باید تکلیف درآمد‌ها و مطالبات خود را از دولت مشخص کند.

وی با تاکید بر اینکه از مهر و آبان ماه سال گذشته که مشکلات بازنشستگان فولاد آغاز شد، به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه، جلسات برگزار شده در مجلس شورای اسلامی منجر به نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور شد، اظهار کرد: به دنبال این موضوع حقوق این افراد تا پایان سال گذشته پرداخت شد اما مقرر شد که تکلیف صندوق فولاد را مشخص کنند.

فولادگر ادامه داد: در بودجه امسال پیشنهاد داده شد که دولت تمام مطالبات و معوقاتش به این صندوق را مشخص کند و سپس این مبلغ توسط وزارت معدن، صنعت و تجارت به وزارت رفاه منتقل شود و صندوق فولاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شود و زیر پوشش وزارت رفاه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع مدتی زمان برده است و مقرر شده که تعدادی از شرکت‌ها با فروش سهام دولت مبالغ را به حساب وزارت رفاه واریز و صندوق فولاد به وزارت رفاه منتقل شود، تصریح کرد: اقدامات مرتبط با این موضوع در حال انجام بوده و حقوق بازنشستگان فولاد و ذوب‌آهن تا چهار ماه نخست امسال نیز توسط شرکت ایمیدرو پرداخت شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حقوق این افراد برای مرداد و شهریورماه امسال هنوز پرداخت نشده و از شرکت ایمیدرو خواسته‌ایم که حقوق این افراد را برای این ماه‌ها نیز پرداخت کند تا این مصوبه پیگیری شود و از ابتدای نیمه دوم امسال تکلیف منابع صندوق فولاد مشخص و به وزارت رفاه منتقل شود.

وی تاکید کرد: همچنین امیدوار هستیم که بند 51 قانون بودجه از ابتدای نیمه دوم امسال اجرایی شود و مشکلات بازنشستگان فولاد و ذوب‌آهن برطرف شود.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول