به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از اداره کل راهآهن شمال، یوسف گرانپاشا اظهار داشت: با توجه به ایجاد خط راه آهن گرگان اینچه برون و با توجه به افزایش حجم بارهای ترانزیتی، خطوط داخلی ایستگاه های شمال کشور افزایش مییابد.
وی تصریح کرد: با توجه به راهاندازی خط آهن گرگان - اینچه برون در آینده نزدیک و افزایش حجم بارهای ترانزیتی راه آهن شمال و نیاز به تعداد خطوط بیشتر در داخل ایستگاهها و انجام مانورهای بیشتر، خطوط داخلی ایستگاههای ساری، بهشهر و شیرگاه افزایش مییابد.
سرپرست راه آهن شمال ادامه داد: در این راستا افزایش یک خط در ایستگاه ساری و دو خط در ایستگاههای شیرگاه و بهشهر در دستور کار اداره کل راه آهن شمال قرار گرفت.
این مسئول با اعلام اینکه عملیات احداث خط چهار ایستگاه ساری حدود دو ماه پیش شروع شد، اضافه کرد: این پروژه در حال حاضر با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
گرانپاشا یادآور شد: عملیات دکوپاژ و خاکبرداری این خط به طول 750 متر و قالب بندی کانالها نیز به طول 80 متر و بتن ریزی دیوارهها و کف کانال برای هدایت آبهای سطحی نیز انجام شد.
وی با اعلام اینکه افزایش خطوط داخلی در دیگر ایستگاههای راه آهن شمال احساس میشود، بیان داشت: علاوه بر ساری، احداث خط 3 و 4 در ایستگاه شیر گاه به طول یک هزار و 200 متر و همچنین خطوط 4 و 5 در ایستگاه بهشهر به طول 900 متر در اولویت مرحله اول قرار دارد.
سرپرست راه آهن شمال پیشرفت فیزیکی ایجاد شده در این محورها را حدود 60 درصد اعلام کرد.
این مسئول میزان بار جابهجا شده توسط راه آهن شمال را بیش از یک میلیون تن اعلام کرد و گفت: با بهرهبرداری از خط آهن در دست احداث گرگان – اینچه برون حجم بارهای این محور افزایش مییابد.
سرپرست راه آهن شمال در پایان متذکر شد: با توجه به اینکه کشور قزاقستان سالانه میلیونها تن غلات مازاد دارد، حجم بارهای ترانزیتی راه آهن شمال افزایش چشمگیری مییابد.
به گزارش فارس، دفتر مرکزی اداره کل راهآهن شمال در ساری مستقر است.
انتهای پیام/ن30/گ1003