اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادی شهردار مشهد عنوان کرد

انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری مشهد در مهرماه 91

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی شهردار مشهد از انتشار 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مشهد در سال جاری خبر داد و گفت: در مهرماه امسال 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری مشهد منتشر می‌شود.

انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری مشهد در مهرماه 91

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم رئیسیون عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رسالت شکل‌گیری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اصلی شکل‌گیری معاونت اقتصادی و سازمان سرمایه گذاری‌ها و مشارکت‌های شهرداری مشهد مقدس تولید ثروت است.

به گفته معاون اقتصادی شهرداری مشهد استفاده از منابع بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌ها از دیگر رسالت‌های این معاونت بوده و مبنای هدف نیز اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز فضای سرمایه‌گذاری بیش از پیش در مشهد مقدس باز شده است و تمام مجموعه این معاونت نیز در یک مکان تجمیع شده است، خاطرنشان کرد: دیگر نیاز نیست که سرمایه‌گذار برای انجام هر یک از بوروکراسی‌های اداری و یا گرفتن امضا به چندین ساختمان مراجعه کند، بلکه سرمایه‌گذار و بخش خصوصی تنها کافی است با مراجعه با ما و انجام مقدمات سرمایه‌گذاری را شروع کنند.

وی تصریح کرد: مشهد به واقع ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی را برای توسعه دارد که در همین راستا باید با تشویق سرمایه‌گذار اولویت‌های شهری را شناسایی و منابع را به درستی در این شهر هزینه کرد.

رئیسیون با اشاره به این مطلب که امروز صد درصد به عوارض متکی هستیم، خاطرنشان کرد:‌ این رویه غلط است، چرا که تنها از عوارض باید برای خدمات شهری استفاده کنیم، امروز در شهرهای کوچک تر شهرداری‌ها تنها به نگه‌داری شهر و ارائه خدمات شهری جاری پرداختند، این در حالی است که امروز شهرداری مشهد ضمن انجام وظایف خود در زمینه نگه‌داری شهر و ارائه مناسب خدمات شهری به توسعه شهر مشهد نیز توجه ویژه ای دارد و در همین راستا نیز این معاونت را برای فراهم سازی زمینه‌ها و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: رویکرد این معاونت ایجاد رونق در شهر است نه در شهرداری‌ها، چرا که برای ما فعال شدن و پویا شدن اقتصاد شهر حائز اهمیت است و بنابراین تلاش می‌کنیم از مسیر رونق اقتصادی نیازهای جدید را تولید کنیم.

معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد یادآور شد: هم‌چنین از سال آینده بودجه شهرداری مشهد به دو قسمت بودجه نقدی و بودجه تعهدی تقسیم می‌شود که در حال حاضر در حال طراحی آن بوده و بعد از تایید شهردار این طرح به شورا برای تصویب در شورای شهر می‌رود و ان‌شاءالله از سال آینده بودجه شهر مشهد بدین صورت تخصیص می‌یابد، بر این مبنا بودجه نقدی همان بودجه جاری و از محل وصول عوارض شهری و اخذ تسهیلات بانکی بوده و بودجه تعهدی نیز از محل سرمایه‌های تولید شده توسط شهرداری و نیز استفاده از منابع بخش خصوصی با رویکرد توسعه شهری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از انتشار 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مشهد در سال جاری خبر داد و گفت: در مهرماه سال جاری 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری مشهد منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول