اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف منطقه‌ای کردن سوخت بخش حمل و نقل

عرضه خارج از شبکه سوخت در همدان جلوگیری شد

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان گفت: بر اساس اجرای طرح منطقه‌ای کردن سوخت بخش حمل و نقل در همدان از عرضه خارج از شبکه سوخت در استان جلوگیری شد.

عرضه خارج از شبکه سوخت در همدان جلوگیری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالحسین مرادی ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان با اشاره به طرح منطقه‌ای کردن نفت و گاز بخش حمل و نقل در استان همدان، به درخواست تجدید نظر در اجرای این طرح اشاره و اظهار کرد: این طرح که در برخی از استان‌های همجوار همدان نیز اجرایی شده، از اردیبهشت ماه امسال در استان همدان اجرایی شد.

وی با اشاره به نتایج مثبت اجرای این طرح در استان همدان، ابراز کرد: بر اساس اجرای این طرح سوختگیری وسایل نقلیه‌ای چون کامیون و نوبت‌های سوختگیری کاهش می‌یابد که بر این اساس ساعات، نوبت و سقف سوختگیری‌ها در همدان بسیار تقلیل پیدا کرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان با بیان اینکه مصرف سوخت حمل و نقل در استان همدان کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است، تصریح کرد: از دیگر نتایج مثبت اجرای این طرح، تحقق جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت در استان همدان است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه طرح منطقه‌ای کردن نفت و گاز بخش حمل و نقل در استان‌های همجوار چون کرمانشاه و مرکزی به خوبی اجرایی نشده و سطح تقلیل سهمیه سوخت در این استان‌ها بسیار ناچیز یا حتی صفر بوده، ماشین‌های استان همدان از این استان‌ها سوختگیری کرده‌اند.

مرادی ادامه داد: سوختگیری کامیون‌ها و وسایل نقلیه همدان از سایر استان‌های مجاور، پایین آمدن سطح عرضه و فروش سوخت در استان همدان را موجب شد که این مقوله سبب نارضایتی رانندگان و جایگاه‌داران در سطح استان همدان شده که این نارضایتی به ضعف اجرایی طرح در سایر استان‌ها باز می‌گردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کالاهای قاچاق مکشوفه در استان نیز گفت: برای انهدام این کالاها پس از حکم قاضی باید از علوم پزشکی و اداره استاندارد نیز استعلام شود که آیا این کالا صلاحیت مصرف انسانی دارد یا خیر؟

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان ادامه داد: بر اساس استعلام از دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد اگر کالا صلاحیت مصرف انسانی داشته باشد بر اساس شیوه‌نامه تکلیف کالا به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به روند استعلام از دانشگاه علوم پزشکی در گمرک و اداره امور تملیکی عنوان کرد: در مرحله نخست علوم پزشکی فقط بر اساس اسناد کالای قاچاق رأی صلاحیت و یا عدم صلاحیت می‌دهد اما در مرحله دوم بر اساس آزمایش بر روی کالا که ممکن است کالایی را که قبلاً عدم صلاحیت اعلام کرده دارای صلاحیت اعلام کند که این تناقض سبب بروز مشکل شده است.

مرادی متذکر شد: برای جلوگیری از تناقض در استعلامات کالاهای قاچاق در دو مرحله گمرک و اداره امور تملیکی خواستار آن هستیم که هر دو آزمایش صحت اسناد و نیز صلاحیت کالا توسط علوم پزشکی در گمرک انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قاچاق کالا و ارز در استان ضمن مهم قلمداد کردن این موضوع، عنوان کرد: ورود مصنوعات طلا به جز شمش به کشور ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود و این نوع قاچاق در استان به حداقل رسیده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان با بیان اینکه هنوز هم در بازار همدان مصنوعات طلای خارجی وجود دارد، ابراز کرد: در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت کوتاهی کرد چرا که مبارزه با قاچاق در سطح عرضه از جمله قاچاق طلا با این سازمان است اما باید با مدیریت به این بحث ورود کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قاچاق گونه‌های جانوری، این بحث را در دستور کاری این کمیسیون دانست و از فرماندهی انتظامی استان توجه به این مقوله را خواستار شد.

مرادی با اشاره به ممنوعیت عرضه کالای دخانی در دکه‌های مطبوعاتی، اجرای کامل این بحث را معطوف به توجه ارشاد اسلامی و شهرداری همدان دانست.

وی در پایان سخنانش با اشاره به بحث قاچاق دام در استان، عنوان کرد: این نوع قاچاق که در دامنه بیوتروریسم گنجانده می‌شود موجب انتقال بسیاری از بیماری‌های سخت و لاعلاج از طریق دام‌ها است که باید در کمیسیون‌ مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول