اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان البرز خبر داد

اجرای نمایش ساعت سه و بیست‌وپنج دقیقه بامداد به وقت رم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از اجرای نمایش ساعت سه و بیست و پنج دقیقه بامداد به وقت رم در این استان خبر داد.

اجرای نمایش ساعت سه و بیست‌وپنج دقیقه بامداد به وقت رم

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،  مجتبی ابراهیمی گفت: حمیدرضا سام خانیانی در ساعت سه و بیست و پنج دقیقه بامداد به وقت رم داستان ژولی و سزار را به صورت پارودی تبدیل ترآژدی به طنز روایت می‌کند.

وی ادامه داد: حمیدرضا سام خانیانی فیلمنامه‌نویس و کارگردان، متولد سال 1353 از شهر کرج که سوابقی نظیر مدیریت هنری مجموعه برج آزادی، عضویت در شورای نظارت و ارزشیابی نمایش دراستان البرز، تدریس رشته نمایش در دانشگاه‌های استان، مدرس انجمن سینمای جوانان، داور بخش جشنواره تئاتر خیابانی استان و ... را در کارنامه کاری خود دارد این روزها ساعت سه و بیست و پنج دقیقه بامداد به وقت رم را برای رقابت در جشنواره تئاتر استانی البرز آماده می‌کند.

به گفته این مسئول این نمایش تراژدی داستان ژولی و سزار را به صورت پارودی تبدیل تراژدی به کمدی  به صورت غیر خطی و پازل گونه از داستان قیصر روم و ژولی سزار روایت می‌کند.

براساس این گزارش، حمیدرضا سام خانیانی نویسنده و کارگردان این نمایش، رامین مولایی، رضا اخی، اهورا اخی، جمال جنانی، مژگان رضاخانی، محمد نیری، سیدامیر حسینی، حمیدرضا سام خانیانی، آرمان ضیایی مهر و وحید بیگ لو به عنوان بازیگران اصلی این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

طراح صحنه سحر جعفری و طراح لباس رضا رزم، نمایش ساعت سه و بیست و پنج دقیقه بامداد به وقت رم هستند و موسیقی این کار نیز از انتخابی از آثار کلاسیک بتهون است.

نمایش ساعت سه و بیست و پنج دقیقه بامداد به وقت رم در هشت پرده و مدت زمان 90 دقیقه روی صحنه می‌رود.

سام خانیانی در ارزیابی خود از وضعیت دومین جشنواره تئاتر استانی البرز به کمبود زمان برای پختگی کارها اشاره کرد و گفت: فرصت برای بازبینی آثار کم بود و زمان برای تمرین و پالایش نیز خود تحت تاثیر این روند قرار گرفت.

کارگردان نمایش ساعت سه و بیست و پنج دقیقه بامداد به وقت رم فرصت جنرال برای جشنواره‌ها را دو روز ذکر کرد و ادامه داد: به دلیل کمبود زمان کارها با سرعت بیشتری پیش رفت.

سام خانیانی گفت: اگر جشنواره تئاتر استانی البرز آبان ماه برگزار می‌شد بهتر بود.

کارگردان نمایش ساعت سه و بیست و پنج دقیقه بامداد به وقت رم در پایان افتتاح چند پلاتو در شهر کرج را گامی موثر در جهت توسعه تئاتر و نمایش در این استان ذکر کرد و متذکر شد: هر چقدر فضاهای نمایش در سطح استان بیشتر باشد قطعاً به رشد و اعتلای هنر تئاتر در استان البرز کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول