اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: همزمان با سراسر کشور هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی در اصفهان افتتاح شد.

هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی تمنایی در افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی در موزه هنرهای معاصر اصفهان اظهار کرد: با تلاش و فعالیت بسیار هنرمندان برگزاری چنین جشنواره‌های در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی نصیب استان اصفهان شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های رضوی به طور همزمان در 31 استان کشور در حال برگزاری است، تصریح کرد: جشنواره‌های رضوی نه تنها در داخل کشور بلکه در 48 کشور جهان و در پنج قاره جهان برگزار می‌شود.

معاونت سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ادامه داد: جشنواره‌های رضوی در رشته‌های مختلف هنری مانند سینمایی، هنری، تئاتر، شعر، تواشیح و موارد دیگر برگزار می‌شود و در استان اصفهان نیز این کار به صورت مستمر و چندین سال است که تداوم داشته است.

وی که این رویداد را بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی و هنری در کشور عنوان داشت، افزود: امروزه ده‌ها هزار هنرمند در این جشنواره شرکت دارند که به سمت توسعه فرهنگ رضوی پیش می‌روند.

تمنایی اضافه کرد: جشنواره‌های رضوی برای هنرمندان صرف تشویق شدن و دریافت جوایز نیست بلکه عشق و علاقه به صاحب این جشنواره علی بن موسی‌الرضا(ع) است.

وی تاکید کرد: در هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی 23 استان کشور مشارکت داشتند که حدود 200 اثر به این جشنواره ارسال شده بود که پس از داوری‌ها به 40 اثر جوایز ارزنده‌ای اهداء می‌شود.

معاونت سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اعلام اینکه 32 رشته در جشنواره رضوی در هنرهای سنتی شرکت داده شده است، اظهار کرد: از جمله هنرهایی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده می‌توان منبت، معرق، مشبک چوب و فلز، قلم‌زنی، مینا، خاتم، فیروزه‌کوبی، نقاشی، خط و طراحی فرش و غیره را نام برد.

*افتتاحیه‌ای که تأخیرش بیش از خود برنامه به طول انجامید

به گزارش فارس، هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با حضور جمعی از هنرمندان این استان در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

مطابق ساعت مقرر شده در دعوت‌نامه‌ها و حضور در مکان برگزاری نمایشگاه به غیر از کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به هنرمندان جوان و مسن و با تجربه‌ای که همگی منتظر در حیاط موزه هنرهای معاصر در جایگاه تهیه شده برای مراسم تهیه شده مواجه می‌شوی.

هر چند که تأخیر در آغاز برنامه‌های یک عادت ناپسندی است که در تمامی برنامه‌های همه‌گیر شده است، اما تأخیر 45 دقیقه کمی از حوصله افراد خارج است، به خصوص زمانی که برنامه آغاز شود و تنها یک سخنران داشته باشد که در عرض پنج شش دقیقه صحبت کند و بدانی که 45 دقیقه برای پنج دقیقه صحبت منتظر مانده‌ای.

به دور از انصاف است که اگر نگوییم آثار به نمایش گذاشته شده در هفتمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی از سطح کمی و کیفی بالایی برخوردار بوده است و دست هنرمندان و متولیان این امر درد نکند که برای نمایش آنها زحمات بسیاری را کشیده‌اند.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول