اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

تشکیل 27 پرونده تخلفاتی در طرح شبنم آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از تشکیل پرونده تخلفاتی در طرح شبنم در استان خبر داد.

تشکیل 27 پرونده تخلفاتی در طرح شبنم آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی ظهر امروز در پنجمین جلسه کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: تعداد کالاهای مشمول اظهار شده 730 هزار قلم کالا است و این اهم اقدامات انجام یافته در خصوص طرح رهگیری کالاهای وارداتی یا همان طرح شبنم است.

وی با بیان اینکه تعداد بارکدهای ارسالی به استان 700 هزار عدد  است، افزود: تعداد بارکدهای نصب شده در سطح عرضه 326 هزار عدد است.

عظمایی افزود: در خصوص برخورد با متخلفان و امتناع‌کنندگان از تکمیل فرم‌های خود اظهاری طرح شبنم در مرداد ماه سال‌جاری از تعداد هزار و 867 مورد بازرسی، 27 پرونده تخلفاتی در این زمینه تشکیل یافته و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی طرح شبنم را به عنوان گامی اساسی در راستای مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین اصل در اجرای این طرح بزرگ و ملی است.

عظمایی افزود: پنج گروه کالایی لوازم خانگی و صوتی و تصویری، موبایل و رایانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های دارویی و غذایی، تجهیزات پزشکی و اسباب‌بازی در مرحله نخست مشمول این طرح هستند و قرار است در مرحله دوم اجرای این طرح، سایر گروه‌های کالایی نیز به این طرح افزوده شود.

وی تعداد بازرسی‌های انجام شده در خصوص کشف کالاهای قاچاق طی پنج ماهه سال‌جاری را چهار هزار و 512 فقره عنوان کرد و افزود: تعداد کل پرونده‌های متشکله 185 فقره است.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول