اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی:

صنعت بیمه تحریم‌ها را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: در بحث تحریم‌ها به ویژه تحریم دشمنان نظام اسلامی در بخش صنعت بیمه ما به دنبال این هستیم تحریم‌ها را دور زده و آنها را به هر شکل ممکن خنثی کنیم.

صنعت بیمه تحریم‌ها را خنثی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم مصدق صبح امروز در دیدار با استاندار اردبیل اظهار داشت: بیشترین هجمه تحریم متوجه صنعت نفت است و ما با بیمه کردن نفتکش‌های خودمان خطرات و آسیب‌های احتمالی را پیش‌بینی کرده و سعی داریم از این طریق فشارهای اقتصادی را به حداقل برسانیم.

مصدق افزود: خوشبختانه با اتخاذ تدابیر در صنعت بیمه مرکزی به عنوان بیمه ناظر، نه تنها در برابر تحریم‌ها ضعفی از خود نشان ندادیم بلکه یکی پس از دیگری تحریم‌ها را خنثی کرده و تحریم‌کنندگان را وادار کردیم تا به طور غیر مستقیم دست از اقدام خبیثانه خود بردارند.

این مسئول بیان داشت: با مجموع اقداماتی که در صنعت بیمه کشور و با کمک مسئولان صورت گرفته است توانسته‌ایم تحریم‌های بیمه‌ای را به نحو احسنت خنثی و بی‌اثر کنیم.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های بیمه مرکزی را در راستای ارتقای جایگاه شورای هماهنگی بیمه‌ها، بحث نظارت و کیفیت‌سنجی خدمات شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کرد و گفت: با توجه به تعدد و تنوع شرکت‌های بیمه‌ای و با هدف جلب رضایت مشتریان طرح نظرسنجی انجام شده و بر همین اساس و با لحاظ کردن سایر شاخص‌های مالی شرکت‌های بیمه رتبه‌بندی می‌شوند و این رتبه‌ها در استان‌های مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود تا مردم با شناخت دقیق اقدام به پوشش بیمه‌ای کنند.

مصدق ادامه داد: در حال حاضر در استان اردبیل 18 شرکت بیمه‌ای فعالیت می‌کند که با راه‌اندازی شورای هماهنگی بیمه‌ها یک همدلی و مشارکت منسجمی را بین آنها آغاز کردیم.

وی افزود: بیمه مرکزی به عنوان نماینده دولت در صنعت بیمه این شورا را در همه استان‌ها راه‌اندازی می‌کند که اردبیل جزو اولین استان‌‌ها در شکل‌گیری این شورا بوده که انتظار داریم تشکیل آن منشاء خدمات و سرآغاز گسترش فرهنگ بیمه در کشور شود.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با بیان اینکه در شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی تمام شرکت‌های بیمه دولتی و خصوصی عضو هستند، خاطرنشان کرد: صنعت بیمه در سال گذشته اقدامات شایسته‌ای را داشته که مهمترین آن اجرایی کردن مبلغ جدید دیه بوده که به رغم افزایش 50 درصدی در سال گذشته و 40 درصدی در سال جاری شاهد آن هستیم شرکت‌های بیمه با کمترین افزایش خدمات، خسارت و دیه را پرداخت می‌کند.

وی بیان داشت: امسال برنامه ارتقای کیفیت خدمات شرکت‌های بیمه اولویت جدی ماست چرا که معتقدیم هر چقدر بیمه‌ها از لحاظ کیفی توسعه یابند اسباب رشد و شکوفایی و توسعه همه جانبه نیز فراهم می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصدق اظهار داشت: در یک سال گذشته رشد 45 درصدی را در بخش تولید حق بیمه شاهد بودیم که بالاتر از میانگین سایر بخش‌های اقتصادی می‌باشد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی مدعی شد صنعت بیمه هرچند در سال‌های اخیر رشد مناسبی داشته اما این صنعت هنوز متناسب با ظرفیت‌های کشور رشدی نداشته و ضرورت دارد در صدور انواع بیمه‌نامه‌ها یک حرکت مثبتی را شاهد باشیم تا پوشش کامل بیمه‌ای را در سطح کشور نظاره‌ گر باشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول