اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دزفول خبر داد

رهاسازی 1.5 میلیون زنبور براکن در مزارع ذرت دزفول

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی دزفول از رها‌سازی بیش از 1.5میلیون فروند زنبور براکن برای مبارزه بیولوژیک با آفات ذرت در سطح این شهرستان خبر داد.

رهاسازی 1.5 میلیون زنبور براکن در مزارع ذرت دزفول

سید هدایت موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: در مبارزه با کرم برگ‌خوار ذرت در فصل جاری به روش کنترل بیولوژیک تاکنون یک میلیون 550 هزار فروند زنبور براکن در سطح مزارع ذرت شهرستان دزفول رها‌سازی شده است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت ذرت در شهرستان دزفول افزود: یک‌هزار و 550 هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت ذرت رفته است که در این مزارع به صورت بیولوژیک با آفات مقابله می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک از رشد مبازره بیولوژیک با آفات ذرت خبر داد و تأکید کرد: رشد 193 درصدی مبارزه بیولوژیک با آفات ذرت در سطح شهرستان دزفول با رها سازی زنبور براکن در مزارع محقق شده است.

موسوی گفت: این روش مبارزه باعث جلوگیری از خطرات آلودگی زیست محیطی، رعایت نکات بهداشتی، تولید محصول سالم، کاهش مصرف سموم کشاورزی و صرفه جویی در هزینه‌ها شده است.

گفتنی است شهرستان دزفول نقش تعیین کننده‌ای در تولید ذرت در سطح استان خوزستان دارد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول