اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دانشکده دندانپزشکی دانشگاه اصفهان:

بیماری‌های دهان و دندانی علامت بیماری‌های عصبی نیست

خبرگزاری فارس: مسئول دانشکده دندانپزشکی دانشگاه اصفهان گفت: در هیچ تحقیق و پژوهشی اثبات نشده که بیماری‌های دهان و دندان علامت یا نشانه‌ای از بیماری‌های عصبی، روحی و روانی است.

بیماری‌های دهان و دندانی علامت بیماری‌های عصبی نیست

محمدعلی ساعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: به طور قطع می‌توان گفت که ضعیف بودن سیستم اعصاب فرد سبب فشردن دندان‌ها به یکدیگر در هنگام خواب یا دندان‌ قروچه می‌شود در صورتی که عکس آن امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: دندان ‌درد و عفونت‌های دندانی به مرور سبب بیماری‌های گوارشی می‌شود.

مسئول دانشکده دندانپزشکی دانشگاه اصفهان افزود: هزینه‌های درمانی سنگین دندانپزشکی به دلیل کم‌توجهی عموم مردم به اقدامات بهداشتی اولیه سلامت دهان و دندان است.

وی گفت: طبقات مرفه جامعه به دلیل کنترل مکرر بهداشت دهان و دندان و مراجعه به مطب‌های دندانپزشکی به تبع از سلامتی بهتر دندان با هزینه کمتری برخوردار هستند، اما مسئله‌ای که طبقات متوسط و پایین جامعه به دلیل کم‌توجهی به امر بهداشت دهان و دندان مجبور به صرف هزینه گزاف دندان‌پزشکی می‌شوند.

ساعی اضافه کرد: این در حالی است که هزینه مراقبت‌های اولیه بهداشتی دهان و دندان گران نیست و به اندازه هزینه یک ویزیت اولیه است.

مسئول دانشکده دندانپزشکی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: اگر هزینه‌های دندانپزشکی را نسبت به هزینه روزمره زندگی و حقوق کارگری که درآمد بیشتر خانواده‌‌های ایرانی است، سنجیده شود، گران بودن آن امری صحیح است.

وی تاکید کرد: اگر هزینه‌های دندانپزشکی نسبت به مواد مصرفی دندان‌پزشکی سنجیده شود، بسیار ارزان است. 

ساعی هزینه دندانپزشکی آمریکا را 10 برابر هزینه‌های ایران بیان کرد و ادامه داد: با نگاهی به زندگی عامه مردم جامعه به راحتی متوجه می‌شویم که در طول زندگی خود هزینه‌هایی بیش از دندانپزشکی صرف می‌شود، اما هزینه سلامتی را گزاف می‌دانند.

وی وضعیت بهداشت سلامت دهان و دندان مردم اصفهان را متوسط رو به خوب اعلام کرد و اضافه کرد: سازمان‌های دولتی در حوزه پیشگیری اقدامات خوبی صورت دادند که می‌توان به آموزش بهداشت دهان و دندان توسط بهورزان در خانه‌های بهداشت یا توزیع فلوراید رایگان به دانش‌آموزان اشاره کرد.

مسئول دانشکده دندانپزشکی دانشگاه اصفهان گفت: تبلیغات نادرستی که در زمینه اسنک، نوشابه و عادات غذایی مثل سرانه بالای مصرف شکر در خانواده‌ها است، تأثیرات سوء بر سلامتی دهان و دندان دارد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول