اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند:

دماوند زیرساخت‏ لازم برای افزایش ظرفیت خودرو در معابر را ندارد

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند گفت: دماوند زیرساخت‏های لازم در پذیرش افزایش ظرفیت خودرو در آینده به ویژه پارک خودروها در معابر را ندارد.

دماوند زیرساخت‏ لازم برای افزایش ظرفیت خودرو در معابر را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مرتضی همتی امروز با تاکید بر ضرورت ایجاد پارکینگ در واحدهای مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی اظهار داشت: پارکینگ از جمله ضرورت‏هایی است که باید در ساختمان‏ها در نظر گرفته شود.

شهردار دماوند گفت: با توجه به نیاز شهر دماوند در تامین پارکینگ عمومی طبقاتی، این نهاد آمادگی حمایت از سرمایه‏‌گذاران بخش خصوصی را دارد.

وی تصریح کرد: وجود پارکینگ در ساختمان به ویژه ساختمان‏های مسکونی امری مهم است که مجموعه مدیریت شهری دماوند اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری بر لحاظ کردن آن در ساخت و سازها تاکید دارند.

این مسئول با اشاره به تراکم جمعیتی و رو به رشد در شهر دماوند خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت در شهر دماوند با توجه به توسعه شهرک‏‌ها در سطح شهر موجب افزایش وسایل نقلیه شده که خود زمینه ترافیک را ایجاد می‏کند.

شهردار دماوند بیان داشت: شهر دماوند به‏رغم برنامه‏‌ریزی‏های مختلف شهری، زیرساخت‏های لازم در پذیرش افزایش ظرفیت خودرو در آینده به ویژه پارک خودروها در معابر را ندارد و این امر نیازمند بررسی بیشتری است.

همتی یکی از موضوعات مورد توجه در رفع این چالش ترافیکی را احداث پارکینگ در سطح شهر و منازل مسکونی دانست و افزود: یکی از مشکلاتی که امروزه در سطح شهر دیده می‏شود، وجود بافت‌های قدیمی، رعایت نکردن معماری شهری در ساخت و ساز، نبود پارکینگ در محل سکونت یا در سطح شهر است که برای رانندگان و دارندگان خودرو مشکل‏‌ساز شده است.

وی ادامه داد: افرادی که به هر روشی پارکینگ منازل را تبدیل به واحدهای مسکونی می‌کنند، با توجه به بافت قدیمی محلات داخل شهر دماوند و نبود مکانی برای احداث پارکینگ‏های محلی، مشکلاتی را از کوچک‏ترین حوزه‏‌های شهری تا بزرگ‏ترین آن که معابر و بلوارهاست، ایجاد می‏کنند.

همتی احداث پارکینگ عمومی در سطح شهر را یکی از راهکارهای رفع مشکل پارکینگ عنوان و بیان کرد: پارکینگ‏های عمومی به صورت موقت یا استفاده از تکنولوژی‏های مدرن با ایجاد پارکینگ‏های مکانیزه و هوشمند می‏تواند معضل پارکینگ را حل کند.

انتهای پیام/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول