اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی البرز خبر داد

تردد روزانه 681 هزار خودرو از جاده‌های استان البرز

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: به طور میانگین روزانه 681 هزار خودرو و سالانه 248 میلیون خودرو در جاده‌های استان تردد می‌کنند.

تردد روزانه 681 هزار خودرو از جاده‌های استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، امیر احمدعلی گودرزی با اشاره به موقعیت حساس و ویژه جاده‌های استان البرز اظهار داشت: البرز به منزله دروازه ورودی از غرب کشور به پایتخت و همچنین جاده‌های آن اتصال دهنده چند استان به یکدیگر است؛ از همین رو کنترل نظم ترافیکی و امنیت جاده‌های این استان از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: این استان دارای 75 کیلومتر آزادراه، 238 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، 439 کیلومتر راه فرعی پرتردد و حادثه‌خیز و 554 کیلومتر جاده آسفالته روستایی است و برابر آمار به دست آمده به طور میانگین روزانه 681 هزار خودرو و سالانه 248 میلیون خودرو در جاده‌های استان البرز تردد می‌کنند.

گودرزی گفت: در طول 5 ماه نخست سال جاری 220 هزار و 535 تخلف توسط پلیس راه استان البرز ثبت شده که از این تعداد 21 هزار و 42 تخلف توسط دوربین‌های سرعت سنج به ثبت رسیده است.

وی افزود: در طول این مدت زمان 2 هزار و 988 راننده متخلف علاوه بر جریمه به دادگاه معرفی شدند.

این مسئول افزود: همچنین 4 هزار و 449 دستگاه خودرو متخلف توقیف و روانه پارکینگ شدند.

*افزایش تردد خودرو در جاده‌های استان البرز

گودرزی با اشاره به افزایش تردد خودرو در جاده‌های استان البرز اظهار داشت: در سال جاری با توجه به افزایش 11 درصدی تردد خودرو نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در سایه تلاش شبانه‌روزی و زحمات بی‌دریغ کارکنان خدوم پلیس راه تلفات جاده‌ای استان کاهش 21 درصدی داشته است.

وی در پایان گفت: پلیس راه استان البرز با توجه به کاهش تلفات جاده‌ای برابر اعلام سازمان حمل و نقل و به استناد پزشکی قانونی موفق به کسب رتبه دوم کشوری در این خصوص شده است.

انتهای پیام/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول