اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله استادی

سال تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت آغاز شد

خبرگزاری فارس: مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه با حضور جمعی از مسئولان، اساتید و طلاب حوزه علمیه برگزار شد.

سال تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله نجم‌الدین طبسی استاد مرکز تخصصی مهدویت و استاد سطوح عالی حوزه در این مراسم که یکشنبه شب با حضور آیت‌الله رضا استادی، حجت‌الاسلام ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعی از اساتید و طلاب مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد، استفاده نکردن از مباحث مهدویت در حوزه را عامل اصلی افزایش فعالیت افراد سودجو در این زمینه عنوان کرد.

وی در این رابطه تصریح کرد: از حوزه علمیه در موضوع مهدویت توقعات بسیار زیادی وجود دارد که با ایجاد این مرکز، بخشی از این نیازها برطرف شد، البته هنوز هم انتظار کار بیشتری در این زمینه از حوزه علمیه می‌رود.

طبسی در ادامه رها کردن اصل و توجه به فرعیات را در هر کاری مضر دانست و گفت: اینکه ما در حوزه علمیه بیاییم و اصولی که در اسلام داریم را رها کرده و به فرعیات بپردازیم، باعث ضعف ما خواهد شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در تشریح این موضوع گفت: البته منظور من این نیست که ما نیازی به فروع نداریم، بلکه ما یکی از مهم‌ترین نیازهایمان همین فقه است، منظور من این است که باید در کنار فقه به اصول نیز پرداخته شود و این مباحث را نیز به طلاب آموزش دهیم.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز در ادامه این مراسم استفاده از تمام ظرفیت‌های حوزه علمیه را یکی از مهم‌ترین ضروریات حال حوزه دانست و گفت: در حوزه ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که ما باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون از تمام ظرفیت حوزه استفاده نمی‌شود گفت: ما به عنوان یک مسلمان باید به دستوراتی که قرآن داده عمل کنیم؛ قرآن می‌فرماید که کاری را که انجام می‌دهید، حقش را به جا آورید.

رئیس هیئت امنای مرکز تخصصی مهدویت در ادامه عنوان کرد: مسئله‌ای که در اینجا به ذهن می‌رسد این است که ما مطمئنا نمی‌توانیم بگوییم حق همه مسائل را ادا کرده‌ایم‌ یا می‌توانیم ادا کنیم،‌ قرآن هم برای این موضوع راهی دارد و آن این است که حق مطلب را تا آنجا که استطاعت داریم، ادا کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با اشاره به ضرورت نیازسنجی در حوزه علمیه گفت: ما باید بررسی انجام دهیم و ببینیم که چه نیازهایی در حوزه هست و ما چه کارهایی را در حوزه باید انجام دهیم.

قرائتی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طلاب را تبلیغ آنها دانست و تصریح کرد: ما باید اقدام به تربیت طلابی کنیم که بتوانند در نقاط مختلف به تبلیغ دین و مباحث و مبانی مهدویت بپردازند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از تعطیلات در بهتر مطالعه کردن علوم دینی یادآور شد: در این زمان‌ها، طلاب می‌توانند نسبت به فراگیری تفسیر قرآن و پیام‌های نهج‌البلاغه اقدام کنند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی،‌ رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گزارشی از روند فعالیت این مرکز ارائه کرد.

این مسئول یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در این مرکز را تشکیل هیئت علمی در بخش‌های مختلف مرکز و پژوهش‌های کاربردی در زمینه مهدویت عنوان کرد.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه به دفاع از 70 پایان‌نامه سطح سه و چهار اشاره کرد و متذکر شد: علاوه بر این ما اقدام به تربیت مربی در سطوح مختلف مهدوی و در تمام استان‌های کشور کرده‌ایم.

وی اذعان داشت: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که ما در این زمینه انجام داده‌ایم، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهدویت و آموزش مبانی مهدویت به بیش از 200 هزار نفر از علاقه‌مندان در سراسر کشور بوده است.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول