اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

اقدامات ادارات بر محور تقویت دینی جامعه باشد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هرگونه اقدام در ادارات و نهادهای مختلف باید در راستای تقویت محوریت دینی جامعه باشد.

اقدامات ادارات بر محور تقویت دینی جامعه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده در نخستین جلسه کارگروه توسعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف آذربایجان‌غربی که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: ترویج حجاب و عفاف در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه و همچنین آغاز کار از خانواده به عنوان مهم‌ترین بخش در تربیت اجتماعی افراد است.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های مختلف باید جلسات مربوط به حوزه‌های فرهنگی و انقلابی را جدی گرفته و برای شرکت در چنین جلساتی شوق بیشتری داشته باشند.

جلال‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه حجاب و عفاف جزو ضروریات جامعه اسلامی محسوب می‌شود، گفت: در شرایط کنونی بی‌حجابی به یکی از جریانات جهانی تبدیل شده اما نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد اقتدار اسلام در جهان در برابر این موج ایستادگی کرده و در این راه با تمام توان پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: برای موفقیت در این راه باید راهکارها و عملکرد مناسبی داشته باشیم چرا که اقدام نامتعارف و نامعقول در این حوزه می‌تواند نتایج معکوس و غیرقابل تصور داشته باشد.

وی در بخشی از سخنان خود تعریف نامناسب پوشش درست توسط برخی مسئولان را موجب پدیدآمدن مشکلاتی دانست و ابراز داشت: پوشش مناسب تنها به چادر محدود نمی‌شود بلکه می‌توان به پوشش‌هایی نظیر مانتو با حدود مناسب نیز پوشش مناسب گفت اما آن چه در دین اسلام مدنظر است بهترین پوشش است که در جامعه امروزی به چادر تعبیر می‌شود.

وی توجه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: رفتار ناشایست و غلط در برخی مواقع موجب رفتارهای متقابل توسط برخی افراد می‌شود که در این زمینه باید توجه بیشتری انجام شود تا به این ترتیب شاهد شکل‌گیری فرهنگ صحیح پوشش باشیم.

جلال‌زاده در پایان تاکید کرد: باید تمام افراد جامعه خود را موظف به رعایت موازین شرعی که یکی از آن‌ها حجاب و عفاف است دانسته و در تمام رفتار خود این امر را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول