اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اشتغال خوزستان مطرح کرد

نبود آمار اشتغال پایدار در بخش فرهنگ خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اشتغال خوزستان گفت: آماری از اشتغال پایدار در بخش فرهنگ و هنر استان در دست نیست.

نبود آمار اشتغال پایدار در بخش فرهنگ خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در شورای اشتغال استان با اشاره به تعهدات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: هیچ آماری از اشتغال پایدار در بخش فرهنگ و هنر استان نداریم و این اداره کل باید نسبت به بررسی این مسئله اقدام کند.

وی در مورد آمار 16 درصدی اشتغال ایجاد شده در نیمه نخست امسال توضیح داد: در نیمه نخست سال به دلیل گرما، ابلاغ دیرهنگام اعتبارات و ماه رمضان طرح‌های عمرانی و مسکن راکد است اما پیش بینی می‌شود در نیمه دوم آمار‌ها جهش داشته باشد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: طرح‌های توسعه کشاورزی استان با 100 میلیارد تومان اعتبار می‌تواند 3 هزار شغل ایجاد کند که جهاد کشاورزی باید تحقق این اعتبارات را پیگیری کند.

حجازی همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست که توسعه مشاغل خانگی را جدی بگیرند چرا که به همین اعتبارات بسیاری از خانواده‌های روستایی و خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد توانمند شده‌اند.

به گفته وی، بر اساس آمارهای سال 89 و 90 درآمد روستائیان 28 درصد افزایش یافته در حالی که هزینه‌های آن‌ها 4 درصد بیشتر شده است، اما این مسئله در شهر‌ها صادق نبوده است.

حجازی در ادامه با بیان اینکه امسال اعتبارات خوبی از محل توسعه به شهرک‌های صنعتی خوزستان اختصاص یافته، گفت: 500 واحد کارگاه صنعتی شامل سوله 150 متری و زیرساخت در شهرک‌های صنعتی احداث می‌شود که در اختیار تعاونی‌های هفت نفره قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر ساماندهی نیروی انسانی در این کارگاه‌ها اظهار کرد: این واحد‌ها می‌توانند برای 7 هزار نفر اشتغال ایجاد کنند.

حجازی تصریح کرد: صنایع بالادستی استان قطعات بسیاری نیاز دارند که در حال حاضر در خوزستان تولید نمی‌شود و باید از خارج از استان تهیه شود که با راه‌اندازی این کارگاه‌ها نیاز صنایع بالادستی رفع می‌شود.

وی تشکیل 89 شرکت دانش بنیان را نیز یادآور شد و با بیان اینکه دو طرح از شرکت‌های خوزستانی جزو طرح‌های ملی  در سومین جشنواره علم تا عمل شناخته شده گفت: این طرح‌ها از مهر ماه اجرایی شده و بدین ترتیب، ارتباط میان شرکت‌های دانش بنیان با شهرک‌های صنعتی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت بیشتر خواهد شد.

استاندار خوزستان تسهیلات بنگاه‌های زودبازده را فرصتی مناسب برای توسعه اشتغال دانست و افزود: این تسهیلات به ویژه در بخش حمل و نقل بسیار کارساز است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول