اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت دانشگاه پزشکی رفسنجان:

120 بازرس بر فرآوری پسته رفسنجان نظارت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: 120 بازرس بر کار فرآوری پسته در شهرستان رفسنجان نظارت می‌کنند.

120 بازرس بر فرآوری پسته رفسنجان نظارت می‌کنند

مجید رنجبرکاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: قبل از آغاز فرآوری پسته در شهرستان رفسنجان تمام کارکنان بهداشتی طی شش روز در کارگاه آموزشی با چگونگی برنامه‌های بهداشت محیط برای نظارت بر فرآوری پسته آموزش‌های لازم را دیدند.

وی افزود: اولویت کاری در برنامه‌های ما در سه بخش دفع بهداشتی فاضلاب، دفع نخاله‌های تولیدی و نیز چگونگی جلوگیری از بالا رفتن آفلاتوکسین است.

کاظمی بیان داشت: در راستای موفقیت بیشتر در نظارت بر ضبط پسته‌های مکانیزه و خانگی شهرستان را به 9 منطقه تقسیم و برای هر منطقه یک ناظر کلی در نظر گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بالای 60 درصد از فعالیت‌های مربوط به فرآوری پسته طی هفته‌های گذشته نظارت شده است و 120 بازرس از ابتدای امروز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

رنجبرکاظمی عنوان کرد: داشتن کارت بهداشت برای کارگرهای ضبط پسته‌های مکانیزه و غیرمکانیزه الزامی است و یکی از وظایف بازرسان کنترل این کارت‌ها و همچنین توصیه به دفع بهداشتی فاضلاب است که مشکل‌ساز نشود.

وی با اشاره به جمع‌آوری نخاله‌ها تصریح کرد: در شوراها مکان‌هایی برای دفع نخاله‌های پسته در نظر گرفته شده است که اگر این مهم به خوبی اجرا شود مشکلی از نظر دفع نخاله‌ها نداریم.

وی در زمینه تولید آفلاتوکیسن در پسته گفت: با توجه به اینکه طرح نظام مراقبت از محصولات کشاورزی در کشور اجرا می‌شود و محصول پسته هر جا برود از نظر آفلاتوکسین مورد آزمایش قرار می‌گیرد، لذا اگر پس از کنترل درصد آفلاتوکسین آن بالا بود، معدوم‌سازی انجام می‌شود.

رنجبرکاظمی شرایط نامناسب اعم از رطوبت و دمای نامطلوب را از دلایل تولید آفلاتوکسین خواند و تاکید کرد: رطوبت و دمای پسته باید مناسب باشد تا از تولید آلاتوکسین جلوگیری شود و زحمت‌های یک عمر کشاورزان هدر نرود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول