اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر شعر حوزه هنری خراسان رضوی:

شعر معاصر دچار رکود شده است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر شعر حوزه هنری خراسان رضوی گفت: اغلب شاعران جوان با ادبیات شعر آشنا نیستند و همین مساله سبب رکود شعر معاصر شده است.

شعر معاصر دچار رکود شده است
قاسم رفیعا در آستانه روز شعر و ادب فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اینکه شاهد تغییر جهت در بخش‌های مختلف ادبیات به ویژه شعر هستیم، افزود: بیشتر آثاری که منتشر می‌شوند جنبه سفارشی و تجاری به خود گرفته اند.
این شاعر خراسانی ادامه داد: نگاه حاکمیتی به شعر از یک سو و تغییر سبک زندگی از سوی دیگر به شدت در تولید آثار با کیفیت تاثیر گذاشته است. 
وی با بیان اینکه شعر در گذشته از ابزارهای جریان‌ساز در حرکت‌های اجتماعی بوده است، افزود: امروز دیگر مردم حوصله  خواندن شعر را ندارند و به سختی حتی به آن گوش می‌کنند.
وی تصریح کرد: داشتن نگاه تجاری آسیب‌های جدی بر پیکره شعر وارد ساخته و شاعران بزرگ را به سرودن اشعار و ترانه‌های ضعیف و کو چه بازاری سوق داده است.
رئیس دفتر شعر حوزه هنری خراسان رضوی در ادامه، شعر پست مدرن را نیز از نشانه‌های تغییر ساختاری زبان دانست و افزود: این آفت ممکن است در آینده حرمت کلمات را نیز زیر سوال ببرد.
وی با انتقاد از اینکه در چرخه نشر، هم ناشر و هم نویسنده با هم مبادله تجاری دارند و کمتر به فکر هدایت اجتماعی هستند، اظهار داشت: دغدغه‌های اقتصادی این دو  سبب شده است که مخاطب اصلی کتاب‌های شاعران، خودشان باشند.  
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول