اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

دشمنان اسلام همواره به دنبال نمایان کردن حماقت‌های خود هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دشمنان اسلام با اقدامات توهین آمیز خود همواره در صدد به نمایش گذاشتن حماقت‌های خود برآمده‌اند.

دشمنان اسلام همواره به دنبال نمایان کردن حماقت‌های خود هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: اقدامی که در آمریکا با فیلم‌سازی یک فرد اسرائیلی تبار انجام شد، فاجعه‌ای برای جهان اسلام بود و اما دشمنان بدانند که ملت مسلمان جهان در برابر این فاجعه سکوت نخواهد کرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «زمانی که امام خمینی (ره) حکم ارتداد سلمان رشدی را اعلام کردند، اگر مسلمانان جهان حرکت می‌کردند،‌ بساط توهین به اسلام برچیده می‌شد» افزود: اگر این اقدام صورت می‌گرفت امروز سازنده این فیلم و دیگران جرأت نمی‌کردند که از این دست توهین‌ها به پیامبر اسلام کنند.

ناصری تاکید کرد: امروز جهان اسلام باید یکپارچه و متحد در برابر این توهین بزرگ بایستد و به آمریکا و همدستانش نشان دهند که مسلمین اجازه نخواهند داد به مقدسات آنها توهین کنند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توجه جدی والدین به تربیت فرزندان اظهار داشت: اولیا برای تربیت فرزندان در کنار معلمان و مربیان باشند و بدانند که فرزندان ما بنده خدا و امانت‌هایی در دست ما هستند و حق نداریم نسبت به این امانت‌ها خیانت کنیم.

وی افزود: والدینی که نسبت به سلامت جسم، روح و دین فرزندان خود بی‌توجه هستند، در واقع به این امانت خدا خیانت کرده‌اند.

ناصری با بیان اینکه متاسفانه برخی والدین اهل نماز، روضه، مسجد و حجاب، فرزندان بد‌حجاب و نماز دارند، گفت: برخی والدین فرزندان خود را آزاد می‌گذارند به گمان اینکه با این آزادی به فرزندان خود خوبی می‌کنند در حالی که این سکوت عین خیانت است.

وی توجه به نماز، امر به معروف و نهی از منکر فرزندان را بسیار لازم و ضروری خواند و افزود: پدران و مادران با حفظ فرزندان خود از منکرات و دعوت آنها به نیکی‌ها و برپا داشتن نماز، خود را از آتش خشم خداوند دور نگه دارند.

ناصری همچنین عنوان کرد: ماهواره‌ها و تلفن‌های همراهی که در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده شده است، عین خیانت به آنهاست زیرا مطمئن باشید علاوه بر اینکه برای سلامت روح و جسم آنها مضر است، مشکلات اخلاقی بسیاری برای آنها ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تلفن همراه آسیب‌های جدی به کودکان و نوجوانان وارد می‌کند و والدین اطمینان داشته باشند، فرزندانشان بیشتر از آنکه با تلفن‌های همراه با آنها تماس بگیرند، با صد فرد غریبه قبل از شما تماس گرفته‌اند.

ناصری همچنین به مربیان مدارس توصیه کرد: در کنار دروسی نظیر فیزیک و شیمی و ریاضی، به اخلاق و دین دانش‌آموزان خود نیز دقت کنند و آنها را متدین و متعهد بار بیاورند.

وی خطاب به دختران و پسران جوان و نوجوان نیز گفت: به فکر خودتان باشید و به خودتان بدی و خیانت نکنید زیرا ما بنده صالح خدا هستیم و باید به سوی خدا حرکت کنیم و به فکر خود آینده‌ باشیم.

ناصری همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس خدا به ایثار و اخلاص رزمندگان توجه کرد و پیروزی را به ملت ایران عطا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره سید محمد کاظم طباطبایی در یزد اظهار داشت: سید محمدکاظم طباطبایی از علمای برجسته یزد است و به جز یزد در قم و بسیاری شهرهای دیگر، خود را مدیون ایشان و آیت‌الله حائری یزدی می‌دانند.

ناصری با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید تقویت شود، بیان داشت: این کنگره در راستای تقویت حوزه‌های علمیه یزد و بازگرداندن یزد به جایگاه اولیه آن به لحاظ مذهبی و علمی برگزار می‌شود.

وی همچنین با گرامیداشت دهه کرامت عنوان کرد: حضرت معصومه برکت ایران اسلامی است و امیدواریم دختران که روز ولادت ایشان به نام آنها نامگذاری شده نیز مایه برکت و آبرو برای خانواده‌های خود باشند.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول