اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

علمای ولایت «قندهار» اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند

خبرگزاری فارس: صدها تن از علما و بزرگان قومی ولایت قندهار افغانستان با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) خواستار محاکمه و مجازات عاملان ساخت فیلم موهن آمریکایی شدند.

علمای ولایت «قندهار» اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند

به گزارش فارس، به دنبال واکنش‌های جهانی به انتشار فیلم موهن آمریکایی که به ساحت مقدس پیامبراسلام(ص) توهین کرده است، این بار صدها تن از علما، بزرگان قومی و مقامات دولتی ولایت قندهار در جنوب افغانستان در یک گردهمایی اهانت به مقدسات اسلام را غیرقابل قبول دانستند.

حاضران در این گردهمایی که روز پنجشنبه در ساختمان ولایت قندهار برگزار شده بود، اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) را خلاف تمامی آموزه‌های ادیان جهان عنوان کردند.

به گزارش پایگاه خبری «تلویزیون قندهار»، «توریالی ویسا» والی قندهار در سخنانی ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)، اظهار داشت که از این عمل، نه تنها مسلمانان افغانستان بلکه مسلمانان سراسر جهان باید تنفر خود را ابراز کنند.

وی تظاهرات صلح‌آمیز را در واکنش به این عمل، حق مسلم شهروندان افغان دانست اما افزود که نباید این کار بهانه‌ای برای آسیب رساندن به جان و مال مسلمانان شود.

«مولوی تورجان» رئیس «جامعه اصلاحی» روحانیان ولایت قندهار نیز در سخنانی گفت که عاملان ساخت فیلم موهن باید محاکمه و مجازات شوند.

در این گردهمایی «نورالعزیز» رئیس اداره حج و اوقاف ولایت قندهار نیز ضمن محکوم کردن توهین به پیامبراسلام(ص)، از مردم خواست تا در فضای صلح‌آمیز، این عمل را محکوم نموده و تنفر خود را از آن اعلام کنند.

«نعمت الله شیردلی» عضو شورای ولایتی قندهار که از دیگر سخنرانان این گردهمایی بود در سخنانی بیان داشت که با ادامه توهین به مقدسات مسلمانان، صبر مسلمانان تمام شد.

در همین حال از چند ولایت دیگر افغانستان از جمله «کابل» و «هرات» نیز خبر می‌رسد که صدها تن از مردم مسلمان و متدین در واکنش به ساخت و انتشار فیلم موهن آمریکایی، گردهمایی برگزار کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که امروز نیز بیشتر شهرهای افغانستان شاهد تظاهرات ضد آمریکایی خواهند بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول