اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

عضو پارلمان افغانستان در گفت‌وگو با فارس:

ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام یک فاجعه است

خبرگزاری فارس: نماینده پارلمان افغانستان با اشاره به ساخت فیلم موهن در خصوص پیامبر گرامی اسلام (ص) با محکوم کردن این اقدام، آن را یک فاجعه بزرگ دانست.

ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام یک فاجعه است

«محمد عارف رحمانی» در گفت‌وگو با فارس، در خصوص انتشار فیلمی موهن در مورد زندگی پیامبر اعظم (ص)اظهار داشت: ساخت چنین فیلمی و اهانت به پیامبر گرامی اسلام یک فاجعه است و من به عنوان یک انسان و یک مسلمان اهانت به ساحت مقدس‌ترین مقدسات اسلام را محکوم می‌کنم.

وی افزود: از دیدگاه یک انسان مدنی متعلق به قرن 21، توهین به مظاهر و مقدسات ملت‌ها و به خصوص توهین به ساحت مقدس آخرین پیامبر الهی در هر کجا و به هر شکل، توسط هر فرد یا گروه و با هر انگیزه‌ای که باشد، محکوم است.

رحمانی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم وجدان که بدیهی‌ترین مسئله زمان حاضر است، چنین اهانتی را نمی‌تواند تحمل کند و بپذیرد.

این کارشناس افغان افزود: وقتی از دید یک انسان صحبت کنیم انسانی که به ارزش‌های مخالف احترام می‌گذارد باز هم چنین عملی محکوم است.

رحمانی تأکید کرد: اگر یک مسلمان این کار را انجام دهد، این به معنای کفر و خروج این فرد از اسلام است، مانند «سلمان رشدی» که مرتد اعلام شد.

این عضو پارلمان افغانستان اظهار داشت: اما اگر فردی غیرمسلمان مرتکب توهین به مقدسات مسلمانان شود؛ که در تولید این و انتشار این فیلم انجام شده، این با هیچ آیین آسمانی مطابقت ندارد و بزرگترین تعرض به مقدسات اسلام صورت گرفته است.

به اعتقاد وی، فردی که چنین اقدامی را انجام داده است، مطابق با شرع اسلام، مستحق شدیدترین مجازات‌ها است و این فرقی ندارد که وی اروپایی یا آمریکایی است.

رحمانی، انجام چنین اقداماتی را در راستای پروژه اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب دانست و افزود: سوزاندن قرآن و اهانت به پیامبر اکرم در راستای پروژه‌ای است که پس از پیروزی جمهوری اسلامی ایران و بیداری اسلامی در منطقه و در جهان اسلام در غرب در حال اجرا شدن به دست افراد افراطی است.

وی خاطر نشان کرد: غرب به بهانه آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها محدودیتی بر چنین اقداماتی اجرا نمی‌کند، در حالی که این تنها یک پوشش برای رفتارهای سیاسی و عقدیتی آنهاست که در زمینه سلام ستیزی در حال اجرایی شدن است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول