اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«محمد مصطفى علوش» در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد:

نقش لابی صهیونیستی در تولید فیلم موهن به پیامبر(ص)

خبرگزاری فارس: «محمد مصطفى علوش»، کارشناس لبنانی جنبش‌های اسلامی تاکید کرد که لابی صهیونیستی برای تشدید پدیده اسلام هراسی در پس این فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر (ص) و دین اسلام قرار دارد.

نقش لابی صهیونیستی در تولید فیلم موهن به پیامبر(ص)

«محمد مصطفى علوش»، کارشناس لبنانی جنبش‌های اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیروت تاکید کرد که فیلم «برائت مسلمانان» که فیلمی توهین‌کننده به ساحت مقدس پیامبر (ص) و دین اسلام است،‌ با هدف تحریک احساسات ملت‌های جهان عرب و به طور خاص کشورهایی که شاهد انقلاب‌‌های مردمی بوده‌اند، مانند مصر و لیبی و تونس ساخته شد.

این کارشناس لبنانی و جهان عرب در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس گفت که ملل منطقه درپی تغییر و تحولاتی که منطقه شاهد آن بوده، به ویژه انقلاب‌های عربی در جوش و خروش بود و پخش این فیلم عاملی شد تا این جوش و خروش به ویژه در کشورهایی که شاهد انقلاب بود، به اوج برسد.

علوش در این‌باره که این اعتراض‌ها شکل شدیدتری به خود بگیرد یا بر روند روابط اعراب با غرب تاثیر بگذارد، گفت که اعتراض‌های جهان عرب و مسلمانان دولت‌های غربی را بیش از گذشته به وقوع چنین حوادثی و پخش چنین فیلم‌های توهین‌آمیزی به تفکر وادار خواهد کرد، چون غرب به خوبی می‌داند که جهان عرب و ملت‌های عرب مثل گذشته نیستند و تغییر و تحولات بسیاری در آنها رخ داده و همین تغییر و تحولات است که موجب سرنگونی دیکتاتوری‌های بزرگ جهان عرب شد.

علوش درباره اینکه چه طرفی می‌تواند در پس تولید و پخش چنین فیلم‌هایی باشد، گفت: باید گفت در پس چنین اقداماتی لابی‌های یهودی قرار دارند که تلاش می‌کنند به پدیده اسلام هراسی دامن بزنند، بگونه‌ای که یکی از تولیدکنندگان این فیلم که یک آمریکایی یهودی الاصل است،‌ اعتراف کرد که 5 میلیون دلار برای تهیه این فیلم کمک مالی جمع‌آوری کرده تا با ساخت آن نسبت به خطری دین اسلام و آیین پیامبر (ص) بر تمدن غرب و اسرائیل در منطقه دارد، هشدار دهد.

این کارشناس لبنانی افزود: به نظر می‌رسد، نگرانی اسرائیل از تعامل غرب با جهان عرب پس از انقلاب‌های عربی و تلاش این رژیم برای ایجاد فتنه و بحران در کشورهای عربی از جمله دلایل نهفته در پس تولید این فیلم و خلق چنین بحرانی باشد.

انتشار فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر (ص) با واکنش‌های تندی در کشورهای عربی مانند مصر و لیبی و تونس و یمن مواجه شد. سازنده این فیلم «سام باسیل» (54 ساله) از آمریکایی‌های یهودی الاصل جنوب کالیفرنیاست که اعتقاد دارد، دین اسلام «آیین نفرت» است و آن را «سرطان» توصیف کرده است.

باسیل در گفت‌وگو با روزنامه «وال استریت ژورنال» گفت که وی تامین‌کننده مالی ساخت این فیلم بوده و 5 میلیون دلار از 100 یهودی در این ارتباط کمک مالی دریافت کرده و برای تولید این فیلم طی سه ماه در سال گذشته با بیش از 60 بازیگر و گروه بازیگری 45 نفری برای تولید این فیلم دو ساعته همکاری داشته و تاکید کرده که این فیلم نه یک فیلم مذهبی که یک فیلم سیاسی است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول