اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس:

ریشه آرمان‌گرایی مردم ما در فرهنگ مهدویت است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: ریشه آرمان‌گرایی مردم ایران در فرهنگ مهدویت است که مردم را برای رسیدن به آن شرایط آرمانی آماده می‌کند.

ریشه آرمان‌گرایی مردم ما در فرهنگ مهدویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، کمال فیروزآبادی در نخستین همایش «مشاوران امین کتاب» با بیان این که ما معتقدیم پیشرفت، توسعه، آرامش و امنیت در سایه فرهنگ قابل دسترسی است، اظهار داشت: فرهنگ کشور ما، از کتاب خدا سیراب شده است و به دلیل تلاش‌هایی که دانشمندان و بزرگان ما در طول تاریخ انجام داده‌اند، امروز جامعه‌ای فرهنگی داریم.

وی با اشاره به این که در هیچ جای دنیا، مردم مانند ایران، به دنبال علم‌آموزی نیستند و ابزار آموختن علم نیز کتاب است، افزود: در گذشته، زمانی که قصد نابودی فرهنگ یک کشور را داشتند کتابخانه‌های آن جا را به آتش می‌کشیدند تا بتوانند مردم را آن‌گونه که خودشان می‌خواهند تربیت کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان فارس با تاکید بر این که علم به تنهایی نمی‌تواند رفاه و آرامش را برای انسان ایجاد کند بلکه گره خوردن آن با مبانی فرهنگی است که می‌تواند ضامن وجود آرامش در جوامع باشد ابراز داشت: غربی‌ها با تکیه بر علم و فناوری خود، در دو جنگ جهانی که بروز دادند باعث قربانی شدن حدود 50 میلیون انسان در دنیا شدند.

فیروزآبادی افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند، قدرت‌های سلطه‌گر در آینده با تکیه بر توانائی علمی خود، دنیا را به آتش نکشند و انسان‌های بیشتری را به کشتن ندهند.

وی با بیان این که در غرب و شرق، فرهنگ را روبنا می‌دانند و نظام سلطه حاکم بر جوامع را مولد فرهنگ تلقی می‌کنند، گفت: یکی از جاذبه‌های کشور ما برای مردم دنیا، زیربنا بودن امور فرهنگی بوده که امروز کمبود آن در تمام دنیا قابل مشاهده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با تاکید بر این که قدرت‌های غربی به کشورهای زیر سلطه خود، اجازه استقلال و رشد واقعی نمی‌دهند، اضافه کرد: تمام امکانات نظامی، علمی و اقتصادی این کشورها در اختیار قدرت‌های سلطه‌گر است و حاکمان کشورهای سلطه‌پذیر ناچارند از آنها اطاعت کنند.

فیروزآبادی با اشاره به شعار استقلال در انقلاب اسلامی و بر ضرورت ایجاد استقلال در تمام زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: امروزه با اتکا به توانائی‌های داخلی کشورمان موفق شده‌ایم در بسیاری از زمینه‌ها مانند صنایع دفاعی به خودکفایی برسیم و برای دریافت تجهیزات دفاعی به کسی احتیاجی نداشته باشیم که این موفقیت، از استقلال در زمینه‌های علمی ناشی شده است.

وی از تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بزرگ در تمام زمینه‌ها خبر داد و تصریح کرد: بر اساس سند چشم‌انداز توسعه کشور در سال 1404، ایران باید نخستین قدرت در سطح منطقه باشد که هم‌اکنون با تلاش دانشمندان کشور توانسته‌ایم این جایگاه را به دست بیاوریم و با تکیه بر این موفقیت، می‌توانیم در زمینه اقتصادی نیز زودتر از برنامه پیش‌بینی شده، به هدف برنامه چشم‌انداز، جامعه عمل بپوشانیم.

فیروزآبادی با تاکید بر این که مردم ایران دارای خصوصیت برجسته آرمان‌گرایی بوده و همواره به دنبال اصلاح وضع موجود برای رسیدن به شرایط مطلوب هستند، افزود: ریشه آرمان‌گرایی مردم ایران در فرهنگ مهدویت است که مردم را برای رسیدن به آن شرایط آرمانی آماده می‌کند.

وی در پایان اضافه کرد: بدون کتاب اساس فرهنگ و هویت ملت‌ها ویران است و ایرانیان با تمسک به آرمان‌گرایی مهدوی همواره در مسیر رشد و تعالی گام بر می‌دارند.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول