اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی ‌انتظامی خبر داد

کنترل و انسداد کامل مرزهای خاکی کشور تا 2 سال آینده

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی‌ انتظامی گفت: تا دو سال آینده تمام مرزهای خاکی در سراسر کشور تحت‌ کنترل و انسداد نیروی‌ انتظامی درخواهد آمد.

کنترل و انسداد کامل مرزهای خاکی کشور تا 2 سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه اسماعیل احمدی‌مقدم ظهر امروز در حاشیه صبحگاه مشترک نیروهای‌ انتظامی آذربایجان‌غربی که در محل فرماندهی مرزبانی استان برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: با طرح‌های مرزی که در دستور کار فرماندهی‌انتظامی قرار دارد همواره شاهد کاهش قاچاق کالا و ارز در مرزها بوده‌ایم که این امر موجب می‌شود تا دو سال آینده و با پایان طرح‌های اجرایی مرزبانی شاهد انسداد و تحت ‌کنترل درآمدن تمام نوارهای مرزی کشور باشیم.

وی افزود: تقویت یگان‌های دریایی و خاکی مورد توجه تمام فرماندهان نیروهای‌ مسلح قرار دارد تا به ‌این ترتیب شاهد افزایش امنیت مرزی باشیم و آینده مرزهای کشور را تضمین کنیم.

فرمانده نیروی ‌انتظامی در خصوص طرح انسداد مرزی در کشور ابراز داشت: طرح انسداد مرز یک طرح جامع است که هر ساله پیشرفتی را در آن شاهد هستیم و در این حوزه امیدواریم که اعتبارات قبل شامل ما نشود چون به دلیل تحریم‌های غرب دولت در بودجه‌های عمرانی تعدیل‌هایی را ایجاد کرده که این امر موجب پایین ‌آمدن سطح کیفی خدمات شده‌ است.

وی با اشاره به اقدامات فرماندهان و نیروهای مرزبانی در آذربایجان‌غربی تصریح‌ کرد: در این استان شاهد انجام اقدامات پیشگیرانه و موفق توسط نیروهای سپاه‌ پاسداران و همچنین نیروی‌ انتظامی هستیم به‌ طوری‌ که در سال‌جاری کشفیات و مبارزات این نیروها در مرزها یکی از موفق‌ترین و بهترین سال‌ها بوده است.

احمدی‌مقدم شاخص‌های امنیتی استان را دارای رشد قابل توجهی دانست و ابراز داشت: امسال شاهد بیشترین کاهش جرائم در آذربایجان‌غربی بودیم به‌ طوری‌ که میزان مبارزات با ناامنی‌ها در استان نسبت به تمام سال‌های پس از انقلاب‌اسلامی رشد داشته و شاهد ریشه‌کنی نسبتا کامل ناامنی در استان بوده‌ایم.

وی همکاری دستگاه قضایی در مورد پیشگیری از جرائم را ستودنی برشمرد و عنوان‌ کرد: در این خصوص با همکاری تنگاتنگ دستگاه ‌قضایی استان‌ها شاهد کاهش جرائم خشن که امنیت ‌اجتماعی را به خطر می‌اندازند بوده‌ایم به ‌طوری‌ که در مورد شرارت‌ها و نزاع‌های اجتماعی آمار به‌ طور قابل توجهی کاهش داشته ‌است.

فرمانده نیروی ‌انتظامی مهم‌ترین مشکل فعلی را بازار ارز دانست و خاطرنشان کرد: در این مورد به‌دلیل برخی شایعه‌پراکنی‌ها در رسانه‌های غربی شاهد تبدیل سرمایه مردم به ارز بودیم که دولت با طرح‌های مختلف در صدد کنترل این وضعیت برآمده است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر جرائم مختلف در کشور گفت: در این مورد مخصوصا در مردادماه شاهد افزایش برخورد و کاهش برخی جرائم خطرناک بوده‌ایم که امید است در ماه‌های آینده نیز چنین اتفاقی را شاهد باشیم.

احمدی‌مقدم در پایان ابراز داشت: ارتقای ساختارها، تکمیل عملیات ایجاد مرز و ارتقای کمی و کیفی نیروی انسانی از عوامل موفقیت مرزبانی در آذربایجان‌غربی است، چراکه مرزهای این استان در مقایسه با سایر مرزها جزو مناطق صعب‌العبور و سخت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول