اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر در کنگره علامه جزایری:

حمایت از جایگاه علمای دینی تقویت مبانی هویت‌بخش است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: تقویت جایگاه علما و روحانیت در جامعه و حمایت از این قشر عظیم زمینه‌ساز تقویت مبانی هویت‌بخش می‎شود.

حمایت از جایگاه علمای دینی تقویت مبانی هویت‌بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، در مراسمی با حضور امام جمعه پلدختر و جمعی از مسئولان لرستان کنگره علامه جزایری در مجتمع فرهنگی هنری فجر ارشاد پلدختر برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی محمد لروند صبح امروز در این مراسم با بیان اینکه تجلیل و گرامیداشت مفاخر دینی و علمی وظیفه همگانی است، اظهار داشت: این امر مورد تاکید مقام معظم رهبری است که بزرگان علمی و دینی را بیشتر به جامعه معرفی و آثار آنها را احیا کرد.

 از اداره‌کل ارشاد استان و شهرستان پلدختر به خاطر برگزاری این کنگره قدردانی کرد و گفت: کنگره علامه جزایری با شکوه خاص و در خور شان و فرهنگ مردم این شهرستان و علامه جزایری برگزار شد.

وی گفت: علما و روحانیت در تاریخ کشورمان، همواره به عنوان متولی اصلی هدایت دینی در جامعه به حساب می‎آیند و مرجع رسمی تبیین ارزش‎ها و تثبیت باورهای دینی و استنباط و استفتای احکام عملی علمای دینی و روحانیت بوده و خواهند بود.

لروند با بیان اینکه تقویت جایگاه روحانیت تقویت مبانی هویت‌بخش جامعه را میسر می‌کند، افزود: علمای شیعه در کل دنیا صاحب حرف هستند و هم‌اکنون ایران اسلامی نقش محوری و الگو را در جهان اسلام برعهده دارد و در این مسیر نیز تقویت جایگاه علما و روحانیت در جامعه و حمایت از این قشر عظیم زمینه‌ساز تقویت مبانی هویت‌بخش می‎شود.

وی نقش روحانیت را در تاریخ کشور برجسته و سرنوشت ساز دانست و گفت: قبل از انقلاب و در حین پیروزی انقلاب و همچنین بعد از انقلاب اسلامی، روحانیت و علماء پرچمدار خط مقدم انقلاب و اسلام بوده‎اند.

امام جمعه پلدختر اظهار داشت: امروزه تبلیغات گسترده و بیشترین هجمه دشمنان علیه روحانیت و مسئولان دلسوز انقلاب صورت می‎گیرد و بیشتر تلویزیون‎ها و ماهواره‎های خارجی بر علیه اسلام، مذهب شیعه و روحانیت تبلیغ می‎کنند و ما نباید مرعوب تبلیغات دشمنان شویم زیرا ما در صدر کشورهای علمی دنیا هستیم و مقام شانزدهم از لحاظ علمی نصیب ایران شده است.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول