اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله شبستری:

جهان اسلام نقش تعیین‌کننده‌ای در معادلات جهانی ایفا می‌کند

خبرگزاری فارس: امروز پس از قریب به 1400 سال، جهان اسلام با بیش از یک میلیارد مسلمان نقش تعیین‌کننده‌ای در ترسیم معادلات جهانی و بشری ایفا می‌کند.

جهان اسلام نقش تعیین‌کننده‌ای در معادلات جهانی ایفا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عصر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان در تبریز، قرآن را زمینه‌ساز تعالی بشر معاصر و توسعه و نشر تعالیم و فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) دانست.

وی خاطرنشان کرد: قرآن نور هدایت و ملجأ و پناهگاه بشر و تمام مسلمانان جهان است و تنها در سایه قرآن و تعالیم هدایتگر این کتاب آسمانی است که جوامع بشری به صلاح و رستگاری می‌رسد.

شبستری تاکید کرد: در عصری که پیشرفت روزافزون دانش و فناوری هرگز جوابگوی نیاز معنوی بشریت نیست، تمسک به بزرگ‌ترین کتاب آسمانی و تعالیم حیاتی آن تنها راه رسیدن به کمال انسانیت است.

به گفته وی، ملت ایران اسلامی در طول مبارزات خود همواره خطوط اصلی حرکتشان را از قرآن دریافت کرده و آن را همچون شعارهای همیشگی انقلاب اسلامی مطرح می‌کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم بسط و گسترش تعالیم و فرهنگ قرآنی در بین نسل حاضر، این امر را وظیفه نهادها و متولیان فرهنگی و علوم قرآنی دانست و بر لزوم بسترسازی و تلاش همه‌جانبه در این حوزه تأکید کرد.

عضو خبرگان رهبری همچنین در ادامه با اشاره به نقش تعالیم قرآنی در استقرار و تثبیت حکومت اسلامی در صدر اسلام خاطرنشان کرد: تلاش‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام برای بسط و گسترش اسلام در سایه قرآن کریم نتیجه اثربخش خود را در فراگیری این دین کامل برجای گذاشت.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامى حرکتی براى حاکمیت دین خدا بود که در مرحله نظرى دو ستون قرآن و عترت را باید برای آن تداعی کرد.

امام جمعه تبریز افزود: بازگشت به قرآن و عترت هدف نخستین انقلاب اسلامى بوده و همه تلاش‏‌ها باید به این سمت و سو هماهنگ شود.

وی تصریح کرد: معرفت و اطاعت از دو یادگار رسول اکرم(ص) معیار اوّل در جامعه اسلامى و زندگى اجتماعى باید قرار گیرد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: در تفکّر شیعى، اهل‏‌بیت(ع) تداوم‌بخش نقش پیام‌آوران الهى در عصر اسلام‏ هستند و در نظام تکوین و تشریع، نقش اساسى دارند.

وی گفت: همانگونه که در عصر انبیاء بدون شناخت، ایمان، اطاعت و پیروى از پیامبران الهى رسیدن به سعادت، فلاح، آزادى و زندگى سالم دنیوى و اخروى امکان‏‌پذیر نبود، امروز هم بدون قبول رهبرى فرزندان پیامبر و اعتقاد به امامت و رهبرى اهل بیت رسالت، دستیابى به آرمان‏‌هاى والاى انسانى همچون عدالت، استقلال، آزادى، سعادت، عزّت و اتّحاد جهانى امکان‏‌پذیر نیست.

وی افزود: امروز پس از قریب به 1400 سال، جهان اسلام با بیش از یک میلیارد مسلمان نقش تعیین‌کننده‌ای در ترسیم معادلات جهانی و بشری ایفا می‌کند.

امام جمعه تبریز برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان جهان در تبریز را اتفاقی مبارک و مهم در شکل‌گیری و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در سطح کشور و جهان اسلام دانست و از برگزارکنندگان این مسابقات قدردانی کرد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول