اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی خبر داد

تشکیل 12 هزار پرونده از تصرفات قدیمی موقوفات حضرت رضا (ع)

خبرگزاری فارس: معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی از تشکیل 12 هزار پرونده از تصرفات قدیمی موقوفات حضرت رضا (ع) از سوی این معاونت خبر داد.

تشکیل 12 هزار پرونده از تصرفات قدیمی موقوفات حضرت رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد محسنی عصر امروز در جمع خبرنگاران افزود: این پرونده‌ها با شناسایی مکان موقوفه تصرف شده شروع و با ارسال دعوت‌نامه به شخص متصرف‌کننده جهت هماهنگی با ضوابط شهرداری و آستان قدس رضوی و یا جهت تمکین و پرداخت اجاره موقوفه ادامه می‌یابد. در غیر این صورت پرونده به حوزه امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی ارجاع می‌شود.

وی قطعه‌بندی و فروش قولنامه‌ای اراضی کشاورزی آستان قدس رضوی به افراد در حاشیه شهر را از مشکلات حوزه حفظ املاک و دارایی‌های آستان قدس رضوی عنوان کرد و اظهار داشت: در سند چشم‌انداز 20 ساله آستان قدس رضوی، راهبردهای عملیاتی در حوزه موقوفات به صورت مستقل برای حفاظت از املاک و اراضی این آستان تصویب شده است.

وی افزود: براین اساس با معترضان و متصرفان غیرقانونی در این خصوص برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های گذشته و بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله آستان قدس رضوی، این معاونت اقدامات پیشگیرانه‌ای را با توجه به نوع کاربری، ارزش و موقعیت زمین، سابقه تصرف و طرح‌های اجرایی پیرامون اراضی، مشخص و رتبه‌بندی کرده است.

وی ابراز داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، تصرف غیرقانونی املاک و اراضی کاهش زیادی داشته و در یک سال گذشته از یک میلیون و 500 هزار مترمربع از اراضی با ارزش موقوفه حضرت رضا (ع) در شهرستان مشهد و حومه آن رفع تصرف شده است.

محسنی به انتقال غیر مجاز املاک به افراد بدون مجوز از آستان قدس رضوی در جریان اصلاحات ارضی اشاره و خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و با تصویب قانون اصلاحات ارضی، بزرگ‌ترین ضربه به موقوفات حضرت رضا (ع) زده شد.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی اضافه کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه مدیریت موفق اسلامی حاکم بر این مجموعه، امروزه آستان قدس رضوی موفق‌ترین دستگاه در زمینه حفظ بیت‌المال در بین تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی است.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول