اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد تاکید کرد

یزد گنجینه کتب خطی/ تلاش برای کشف و شناسایی کتب جدید

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: استان یزد گنجینه عظیمی از کتب خطی است و بسیاری از نسخ قدیمی و ارزشمند هنوز کشف و شناسایی نشده است.

یزد گنجینه کتب خطی/ تلاش برای کشف و شناسایی کتب جدید

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین دشتی در نشست اصحاب رسانه استان یزد با مدیران حوزه اجتماعی در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اظهار داشت: یزد رتبه چهارم در زمینه برخورداری از کتب خطی را در کشور داراست و از این لحاظ گنجینه‌ای ارزشمند به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بسیاری از این کتب نیز در دست مردم است و از وجود آنها بی‌اطلاع هستیم، افزود: رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم در این زمینه وارد عمل شوند.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات استان یزد و نقش رسانه‌ها در رفع این مشکلات اظهار داشت: علاوه بر معضل بیکاری، اعتیاد، طلاق و .... در استان، مردم از مشکلاتی رنج می‌برند که در طول سال‌های متمادی به آن بی‌توجهی شده در نتیجه این مشکلات به صورت یک فرهنگ غلط در بین برخی از مردم جا افتاده است.

* از دست رفتن جان نوزاد شیرخوار در کاروان عروسی

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی استان یزد همچنین کاروان‌های عروسی عنوان کرد: کاروان‌های عروسی در استان به یک معضل تبدیل شده به نحوی که چند روز پیش نوزاد شیرخواره با گرفتار شدن در این کاروان و عدم توان والدین خود برای خروج از کاروان، جان خود را از دست داد.

دشتی تاکید کرد: بسیاری از مردم از تبعات و پیامدهای کارهایی که انجام می‌دهند بی‌اطلاع هستند و لازم است که رسانه‌ها در این زمینه وارد عمل شوند.

وی یادآور شد: پیامبر اسلام (ص) نیز گفته بودند که عروسی‌های خود را به همگان اعلام کنید اما برخی مردم شیوه این اعلام و شیوه شادی و شور را بلد نیستند و اقدامات نا‌آگاهانه آنها منجر به خساراتی جبران‌ناپذیر می‌شود.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش طلاق در جامعه اظهار داشت: عامل عمده رواج و افزایش طلاق در جامعه، بی‌بند و باری و بی‌حجابی در جامعه است.

وی افزود: افراد بی‌حجاب از پیامد نحوه پوشش خود بی‌اطلاع هستند و شاید به واقع ندانند که نحوه پوشش آنها افراد را به گناه آلوده می‌کند و در بسیاری از خانواده‌ها ایجاد مشکل می‌کند.

دشتی یادآور شد: در این زمینه نیز وظیفه رسانه است که وارد عمل شود و با شرح پیامد بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه، معضلات را برای مردم موشکافی کند.

* لزوم مشارکت جدی مردم در طرح پیشگیری از تنبلی چشم

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش آمار هر روزه معلولیت در استان یزد از مواردی است که ایجاد نگرانی کرده و گفت: در حالی است که بسیاری از معلولیت‌ها از جمله نابینایی و کم‌بینایی به راحتی قابل پیشگیری هستند.

دشتی خاطرنشان کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم که از سوی بهزیستی برای کودکان سه تا شش سال اجرا می‌شود، با یک درمان ساده می‌تواند از بروز نابینایی در بزرگسالی و جوانی جلوگیری کند اما بسیاری از خانواده‌ها به دلیل عدم آگاهی در این طرح‌ها مشارکت نمی‌کنند.

وی از رسانه‌ها خواست: برای مشارکت خانواده‌ها در طرح پیشگیری از تنبلی چشم که امسال از اول آبان‌ماه آغاز می‌شود، تلاش جدی داشته باشند و صدا و سیما نیز در این زمینه به برنامه‌سازی بپردازد.

دشتی حضور افاغنه در استان یزد را یکی دیگر از معضلات اجتماعی این استان برشمرد و افزود: امسال 9هزار تبعه غیرمجاز افغانی را از استان طرد کردیم و طرح ساماندهی آنها نیز در دست اجراست.

وی با بیان اینکه معضلات اجتماعی استان یزد افزایش یافته است، از رسانه‌ها خواست با استفاده از ظرفیت خود در راستای آگاه‌سازی مردم گام بردارند و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنند.

دشتی با بیان اینکه رسانه‌ها در طول دو سه سال اخیر از رشد کمی و کیفی بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند، گفت: با این وجود با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان یزد در حوزه‌های مختلف، هنوز جای کار بسیار زیادی در رسانه‌ها وجود دارد.

به گزارش فارس، این نشست به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد و در آن مدیران حوزه اجتماعی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، ثبت احوال، بنیاد شهید و امور ایثارگران، هلال احمر و مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول