اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد مطرح کرد

حاشیه‌نشینی مهم‌ترین معضل اجتماعی استان یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد با اشاره به معضلات اجتماعی استان یزد گفت: حاشیه‌نشینی یکی از مهم‌ترین معضلات استان یزد است که به تبع آن مسائل و مشکلات دیگری نیز گریبانگیر شهر یزد شده است.

حاشیه‌نشینی مهم‌ترین معضل اجتماعی استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سعید عبداللهی در نشست مشترک معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد با مدیران حوزه اجتماعی استان و خبرنگاران اظهار داشت: حاشیه‌نشینی در محدوده شهر یزد به دلیل مهاجرت‌های بی‌رویه مردم از شهرستان‌های تابعه در حال افزایش است.

وی افزود: حاشیه‌نشینی معضلات فرهنگی را به دنبال خواهد داشت و معضلات فرهنگی نیز زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهند بود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: عدم رعایت ضوابط ساخت و ساز نیز از دیگر مواردی است که در استان یزد به آسیب‌های اجتماعی دامن زده است.

وی همچنین با بیان اینکه عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و بروز تصادفات نیز معضلات بسیاری از جمله بی‌سرپرستی خانواده‌ها و معلولیت و مجروحیت افراد به دنبال داشته است، افزود: سال گذشته 406 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان یزد جان خود را از دست داده‌اند. این تصادفات همچنین 18 هزار مجروح نیز بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: این تصادفات در سال گذشته 180 سرپرست خانواده را به کام مرگ فرستاده و بیش از 400 یتیم روی دست خانواده‌ها گذاشته است.سالانه در یزد معادل ظرفیت چهار فروند هواپیمای فوکر در جاده‌های یزد جان خود را از دست می‌دهند.

این مقام مسئول افزود: رسانه‌ها رسالت خود را در راستای آگاه‌سازی مردم انجام دهند تا شاید بتوانیم از معلولیت‌ها جلوگیری کنیم.

عبداللهی، اعتیاد را دیگر معضل اجتماعی استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: اعتیاد آسیب‌های اجتماعی بسیاری را به دنبال دارد.

وی یکی دیگر از معضلات استان یزد را ورود قلیان بین جوانان دانست و اظهار داشت: قلیان و سیگار زمینه‌ساز بروز اعتیاد در جامعه هستند و لازم است با آسیب‌شناسی و فرهنگ سازی در این زمینه، از بروز مشکلات بعدی قلیان جلوگیری کرد.

عبداللهی با بیان اینکه ضرر استفاده از قلیان برابر با مصرف 70 نخ سیگار است، افزود: بسیاری از جوانان و خانواده‌ها از مضرات آن نا‌آگاهند و وظیفه رسانه‌هاست که در این زمینه به اطلاع‌رسانی بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به مباحث تربیتی و دینی تاکید کرد و یادآور شد: یزد شهری با قدمت و پیشینه دینی قوی است و بسیاری از معضلات اجتماعی که امروز استان با آن دست به گریبان است، شایسته این استان نیست.

در این نشست که به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد، مدیران ادارات بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، ثبت احوال، بنیاد شهید و امور ایثارگران به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول