اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

هاآرتص: انگلیس هم به اسرائیل نسبت به حمله به ایران هشدار داد

خبرگزاری فارس: یک روزنامه صهیونیستی از پیام مخفیانه دولت انگلیس به اسرائیل خبر داده و نوشته است که هشدارهای پی‌در‌پی دولت‌های غربی نسبت به طرح حمله به ایران، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی را وادار به تغییر در مواضع کرده است.

هاآرتص: انگلیس هم به اسرائیل نسبت به حمله به ایران هشدار داد

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از ملاقات مخفیانه نماینده دولت انگلیس و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی خبر داد. به نوشته این روزنامه، این دیدار 2 هفته قبل در اسرائیل انجام شده است.

این روزنامه به نقل از یک مقام اسرائیلی که خواسته نامش فاش نشود نوشته است که این نماینده عالی‌رتبه انگلیسی حامل پیام هشدار دولت انگلیس نسبت به هرگونه حمله یکجانبه اسرائیل به ایران، بوده است.

به گفته این منبع آگاه، نگرانی انگلیس در این رابطه زمانی بیشتر شده که نتانیاهو در مکالمه تلفنی با «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، نتوانسته توضیح مشخصی در مورد مواضع خود در قبال ایران، ارائه کند.

نماینده انگلیس در سفر خود به اسرائیل با چند تن از مقامات امنیتی و نظامی رژیم‌صهیونیستی نیز دیدار کرده است. وی در این دیدارها ضمن تاکید بر لزوم ادامه فشارهای دیپلماتیک و تحریم‌های اقتصادی، گفته است که به عقیده انگلیس، هنوز زمان برای ادامه راه‌حل دیپلماتیک وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که سفارت انگلیس در اسرائیل و همچنین دفتر نخست‌وزیری رژیم‌صهیونیستی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده و مسئولان 2 طرف تاکنون در قبال آن سکوت کرده‌اند.

نتانیاهو از طرح حمله به ایران عقب‌نشینی کرده

پیش از این «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و همچنین کاخ سفید علنا با طرح حمله یکجانبه به ایران مخالفت کرده بودند، که به گفته منبع آگاه روزنامه هاآرتص، این موضع‌گیری‌ها موجب ضعف موضع نتانیاهو و باراک برای حمله به تاسیسات‌ هسته‌ای ایران شده است.

به نوشته هاآرتص، به نظر می‌رسد موج جدید پیام‌های کشورهای غربی که همگی به اسرائیل نسبت به حمله به ایران هشدار داده بودند، نتانیاهو و باراک را مجبور به عقب‌نشینی کرده است.

این روزنامه صهیونیستی نوشته است که نتانیاهو و به ویژه ایهود باراک، دریافته‌اند که حمله به ایران، علاوه بر پیامدهای نظامی که می‌تواند منجر به کشته شدن صدها اسرائیلی شود، تبعات سیاسی نیز برای اسرائیل خواهد داشت. از جمله این تبعات، به وجود آمدن شکافی بسیار عمیق میان اسرائیل و بزرگترین متحدانش نظیر فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا، خواهد بود.

هاآرتص تاکید می‌کند که، نتانیاهو در 2 هفته گذشته به دلیل پیام‌هایی که از غرب دریافت کرده، جهت‌گیری خود را تغییر داده و اکنون در مورد «خط قرمز‌«هایی صحبت می‌کند که باید برای ایران ترسیم شود، و طرح حمله نظامی به ایران را به زمانی که ایران از این خطوط عبور کند، به تعویق انداخته است.

به نظر می‌رسد پس از آنکه «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که به عقیده دولت این کشور، تعیین ضرب‌العجل برای ایران کار صحیحی نیست، نتانیاهو به دنبال آن است که در دیدار خود با اوباما در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، نظر وی را در مورد تعیین خط قرمز برای ایران، جلب کند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول