اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل:

ایرانیان در عمل نشان داده‌اند از حمله آمریکا بیم ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل می‌گوید از رفتار ایران معلوم است که باور ندارد ایالات متحده قصد عملیات نظامی علیه این کشور را داشته باشد.

ایرانیان در عمل نشان داده‌اند از حمله آمریکا بیم ندارند

به گزارش فارس به نقل از تایمز اسرائیل، «عاموس یادلین» مدعی شد اسرائیل نیازمند اعلامیه‌های محکم‌تر ایالات متحده از یک‌ سو و خواهان نشانه‌هایی از سوی آمریکا مبنی بر جدی بودن این کشور در برابر ایران از سوی دیگر است.

به گفته یادلین، اسرائیل تنها تا پایان سال 2013 برای اقدام نظامی علیه ایران فرصت دارد و این در حالی است که ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قبلا گفته بود رژیمش تنها تا پایان سال 2012 برای اقدام نظامی علیه ایران فرصت دارد.

یادلین که در سال 2010 بازنشسته شده است، از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا خواست در یک بیانیه خطاب به کنگره این کشور رسما اعلام کند اگر اقدامات تحریمی و دیپلماتیک تا تابستان 2013 به نتیجه نرسید، دست به اقدام نظامی علیه ایران می‌زند.

به گفته یادلین، چنین بیانیه‌ای می‌تواند نگرانی‌های اسرائیل را در خصوص سیاست‌های آمریکا «تخفیف دهد.»

یادلین که اکنون رئیس موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد «ایرانیان تنها گفته‌اند از اسرائیلی‌ها نمی‌ترسند اما نگفته‌اند از آمریکایی‌ها نمی‌ترسند. اما شما می‌توانید در رفتارشان ببینید که آنها از آمریکایی‌ها هم نمی‌ترسند.»

یادلین اذعان کرده وقتی آمریکا نگرانی خود را در خصوص بروز جنگ سوم جهانی یا به آتش کشیده شدن خاور میانه در صورت حمله به ایران بیان می‌دارد، نشان می‌دهد قصدی برای حمله به ایران ندارد.

وی تاکید کرده است هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا تمایل ندارد ایران به خاطر هسته‌ای بودن به هژمون خاور میانه تبدیل شود.

یادلین در خصوص اوباما گفته است: «ببینید! اوباما جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است اما او یک گیاه‌خوار نیست. اگر باور ندارید از بن‌لادن بپرسید! چه بلایی بر سر رهبران متعدد القاعده آمده است؟».

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول