اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد

اهتمام ویژه‌ دولت برای حل مشکل جاده قم ـ گرمسار

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم آزاد راه قم ـ گرمسار را یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مهر ماندگار در سطح کشور دانست و گفت: دولت عنایت ویژه‌ای به این طرح دارد.

اهتمام ویژه‌ دولت برای حل مشکل جاده قم ـ گرمسار

محمدرضا قلندر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مشکلات موجود در جاده قم ـ گرمسار اظهار کرد: این جاده یک راه اصلی با مشخصات فنی خاص خود بوده و سبب کوتاه شدن مسیر و کاهش استهلاک خودروها شده است.

وی افزود: این عوامل سبب شده‌اند که استقبال مردم برای عبور و مرور از جاده قم ـ گرمسار افزایش پیدا کند اما باید توجه داشت که ظرفیت این جاده محدود بوده و در حد ترافیک موجود نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به افتتاح جاده قم ـ گرمسار در خرداد ماه سال گذشته گفت: پس از افتتاح این جاده شورای ترافیک استان قم تصمیماتی به منظور کاهش ترافیک در این مسیر گرفت به طوری که علاوه بر ممنوعیت تردد اتوبوس و مینی‌بوس از آذر ماه سال گذشته ممنوعیت تردد تریلی هم اعمال شد.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر تصادفات رخ داده در جاده قم ـ گرمسار نتیجه بی‌احتیاطی رانندگان و برخورد تریلی‌ها با خودروهای سواری بوده است.

قلندر با بیان اینکه یک سری اقدامات اورژانسی برای کاهش تصادفات در این محور با همکاری پلیس‌ راه استان صورت گرفته است عنوان داشت: شورای ترافیک استان قم نیز حمایت‌های لازم را از این دست اقدامات داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده تبدیل جاده قم ـ گرمسار به آزادراه در دستور کار قرار گرفت که این مسیر بخشی از آزاد‌راه حرم تا حرم یعنی قم تا مشهد مقدس خواهد بود.

وی با بیان اینکه 72 کیلومتر از 150 کیلومتر جاده قم ـ گرمسار در استان قم واقع شده است گفت: کارهای اجرایی به منظور تبدیل این جاده به آزاد‌راه از طریق مشارکت با بخش خصوصی در حال انجام بوده و با توجه به اینکه این طرح جزو پروژه‌های مهر ماندگار است، تا پایان مرداد ماه سال آینده به سرانجام خواهد رسید و مشکل اعتباری نیز نخواهد داشت.

قلندر ابراز کرد: 40 درصد اعتبار لازم برای این پروژه توسط بخش خصوصی تأمین خواهد شد و امیدواریم با همدلی و همکاری تمام مسئولان، برنامه‌ریزی به منظور پایان یافتن این طرح در مرداد ماه 92 محقق شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم آزاد راه قم ـ گرمسار را یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مهر ماندگار در سطح کشور دانست و افزود: دولت عنایت ویژه‌ای به این طرح داشته و استانداری قم نیز حمایت‌های لازم را از آن خواهد داشت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول