اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

ولایت‏مداری رمز پیروزی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان شاهرود گفت: ولایت‏مداری و پیروی از فرامین ولی‌فقیه رمز پیروزی ملت ایران است.

ولایت‏مداری رمز پیروزی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، عباس مطهری در گردهمایی پایوران وظیفه سپاه شهرستان شاهرود که در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بندگی خدا یک ویژگی مهم دارد که اگر بنده خدا شوی از همه چیز آزاد می‌شوی و بزرگ‏ترین آزادی که در تمام ادیان بشری وجود دارد همین است.

این مسئول افزود: هر انسانی از بالاترین تا پایین‌ترین مقام اگر به حضرت حق توجه و هدف خلقت توجه داشته باشد به او خوش می‌گذرد و اگر توجه نداشته باشد دردسر درست کرده و زیان دیده خواهد بود.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید من جن و انس را برای بندگی و عبادت خلق کرده‌ام و خلقت فقط برای رسیدن به مقام بندگی و رسیدن به قرب الهی است.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) در مناجاتی می‌فرمایند «الهی عزت برای من بس که من بنده توام و افتخار من این است که تو مولای من هستی و تو آنگونه هستی که من دوست دارم پس تو کاری کن آنگونه باشم که تو می‌خواهی».

مطهری افزود: مولای متقیان چه زیبا با خداوند عشق‌بازی می‌کند و راه را به ما نشان می‌دهد و بندگی و ربوبیت خداوند هدف خلقت است و اگر توجه داشته باشیم از همه چیز دنیا آزاد می‌شویم و باید بدانیم که همه چیز دست او است و اگر او بخواهد می‌دهد.

وی با تاکید بر هدف بندگی و آسان شدن مشکلات گفت: هدف بندگی در طول زندگی باید مدّنظر قرار گیرد که اگر این‏ چنین شد همه چیز آسان و قابل تحمل می‏شود و ما می‏توانیم راحت و آسوده زندگی کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود بیان داشت: وقتی همه ما بنده خدا شدیم و او مولای ماست این در رفتار و گفتار و نیت‌های ما نیز اثر خواهد گذاشت و ما همیشه مراقب رفتار و کردار خود هستیم چراکه می‌دانیم مولا همیشه ما را خواهد دید و زیر نظر خواهد داشت.

مطهری افزود: وقتی جامعه ما همه با هم یکی شدند و کمک کردند آن جامعه در مسیر رشد قرار خواهد گرفت و این می‌تواند از خانواده که یک جامعه کوچک است شروع شود تا به عموم یک ملت برسد.

وی گفت: نزد خداوند هر که با تقواتر باشد، گرامی و والاست و باید تلاش کنیم تقوای خود را ارتقا دهیم و نداشتن حق‏الناس یکی از راه‌های کسب تقوی است؛ وقتی ما بر گردن کسی حقی نداشته باشیم آزادیم و همه ما را دوست دارند و ما نیز همه را دوست داریم و کار بر ما آسان خواهد بود.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود در سخنانی با اشاره به استفاده از دوران سربازی گفت: اگر شما در دوره سربازی  نیت خالص و جدیت در کار داشته باشید، این دوره اثربخش و مفید برای ادامه دوران زندگی شما بوده و تعیین‏کننده خواهد بود.

مطهری افزود: شما سربازان در پادگان و در محیط کار خود باید تلاش کنید تا با رفتار و اخلاق و برخورد خوش و خوب حق یکدیگر را ادا کرده و رضای خداوند را موجب شوید و این خود تمرینی است برای آینده و ورود به جامعه، پس حداکثر استفاده را از این فرصت مغتنم داشته باشید.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول