اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت:

17 هزار هکتار اراضی "کوه مورد" منطقه حفاظت شده می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار باشت گفت: به زودی 17 هزار هکتار از اراضی کوه مورد باشت جزو منطقه حفاظت شده می‌شود.

17 هزار هکتار اراضی "کوه مورد" منطقه حفاظت شده می‌شود

علی‌اصغر قلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: شهرستان باشت از شهرستان‌های جدید و نوپای استان است که باید برای خدمات‌رسانی به مردم همت و تلاش ویژه‌ای به کار گرفته شود.

وی با بیان این‌که تاکنون چند اداره جدید در شهرستان باشت استقرار یافته و چند نمایندگی به اداره تبدیل شده است، ابراز داشت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال چند اداره دیگر نیز در باشت استقرار پیدا کند.

رئیس شورای اداری شهرستان باشت تصریح کرد: از اهداف دولت در ارتقای بخش‌ها به شهرستان کاهش هزینه‌ها و افزایش خدمات‌رسانی مطلوب به مردم است، از این رو یکی از خواسته‌های مردم استقرار ادارات بوده که انتظار می‌رود مدیرانی که هنوز نسبت به این کار اقدام نکرده‌اند، همکاری لازم را در این خصوص انجام دهند.

قلی‌پور در ادامه گفت: یکی از این ادارات که حضورش در راستای خدمت‌رسانی ضرورت داشت، اداره حفاظت محیط زیست است که پس از رایزنی‌های فراوان این اداره خدمت‌رسان و مؤثر در شهرستان باشت مستقر خواهد شد.

مسئول ارشد اجرایی در شهرستان باشت با اشاره به این‌که شهرستان باشت تازه تأسیس است، از مدیرکل محیط زیست استان خواست تا در ارائه امکانات و تجهیزات به اداره محیط زیست باشت توجه بیشتری کند.

وی بیان داشت: سازمان محیط زیست مسئول حفظ و حراست از سرمایه‌های ملی، منابع طبیعی، حیات وحش، زیستگاه‌های طبیعی و مناطق چهارگانه تحت مدیریت است.

قلی‌پور با بیان این‌که از اهداف و رسالت‌های اداره محیط زیست تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی به منظور حفاظت محیط زیست و تضمین بهره‌مندی صحیح و مستمر از محیط زیست همسو با توسعه پایدار، پیشگیری و ممانعت از تخریب و آلودگی محیط زیست است، ابراز امیدواری کرد با استقرار اداره محیط زیست از تخریب و از بین رفتن گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در شهرستان باشت جلوگیری شود.

فرماندار باشت با اشاره به اینکه کوه خامی که بین شهرستان‌های باشت و گچساران قرار گرفته جزو مناطق حفاظت شده است، ابراز داشت: کوه مورد با 17 هزار هکتار به زودی جزو منطقه حفاظت شده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول