اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مازندران صورت می‌گیرد

برگزاری یادواره دیپلمات شهید رشید پاریاو فلاح

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام مهرعلی پاریاو از برگزاری نخستین یادواره شهدای روستای اوریم، اوریم رودبار و شورک‌چال با محوریت دیپلمات شهید رشید پاریاو فلاح خبر داد.

برگزاری یادواره دیپلمات شهید رشید پاریاو فلاح

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حجت‌الاسلام مهرعلی پاریاو بعدازظهر امروز در نشست اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای سرکنسولگر مازندرانی مزار شریف بیان داشت: این یادواره 22 شهریور ماه در مسجد جامع روستای اوریم رودبار برگزار می‌شود که سخنران برنامه نیز سردار مومنی رئیس پلیس راهور ناجا است.

وی به جایگاه و ارزش شهدا اشاره کرد و بیان داشت: این یادواره در راستای ارج نهادن به مقام شهدا و شناساندن شهدا به نسل‌های جدید و همچنین زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود.

پاریاو فلاح ادامه داد: امنیت، آرامش، پیشرفت‌های علمی و اقتصادی و تمام عزت نظام ما مدیون شهدا است.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد یادواره شهدا خاطرنشان کرد: انگیزه شهدا از ایثار و فداکاری، حفظ وطن و ناموس کشور و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است که ما باید با برگزاری یادمان‌ها و جشنواره‌های مختلف، ایثار و فداکاری شهدا را به نسل‌های حاضر و آینده انتقال دهیم.

وی با اشاره به جنگ روانی و فرهنگی دشمن بر علیه انقلاب اسلامی نیز تصریح کرد: باید با درس گرفتن از وصیت‌نامه‌های شهدا و با برگزاری چنین یادواره‌هایی با جنگ‌های فرهنگی و روانی دشمنان مقابله کنیم.

فلاح خاطرنشان کرد: این یادواره‌های شهدا یک حرکت ارزشی در تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد ارج نهادن به مقام شهید و شهادت است.

وی در پایان اظهار داشت: پیام اصلی یادواره‌های شهدا به جوانان ما این است که کلام و راه شهیدان سرافراز فراموش‌نشدنی است و ما با تجلیل از مقام شهدای دفاع مقدس با آنها تجدیدپیمان می‌کنیم.

محوریت یادواره شهدا

* شهید علی انتقامی قائم مقام فرمانده مرکز آموزش نظامی شهید بیگلو لشگر 25 کربلای مازندران

* دیپلمات شهید حاج رشید پاریاو فلاح، کارشناس امور کنسولی، سرکنسولگری مزار شریف

به گزارش فارس، گروهک تروریستی طالبان در حمله ددمنشانه خویش به محل سرکنسولگری ایران در مزار شریف در سال 1377 حاج رشید به همراه هشت تن دیگر از بهترین فرزندان این مرز و بوم و دیپلمات‌های ایرانی، عند ربهم یرزقون گشتند.

یک ماه از سرنوشت این 9 نفر گزارشی منتشر نشد، تا اینکه اجساد آنان در یک گور دسته جمعی در خرابه‌های پشت کنسولگری پیدا شد و در روز 21 شهریور77 شهادت آنان از رسانه‌ها اعلام شد.

امام خامنه‌ای 3 روز عزای عمومی در کشور اعلام کردند و پیکر آنان 24 شهریور 77 به تهران منتقل شد و بعد از نماز جمعه با حضور مبارک امام خامنه‌ای تشییع باشکوه و بی‌نظیری شد و سرانجام پس از 40 روز بی‌قراری پیکر پاک دیپلمات شهید حاج رشید پاریاو فلاح در 29 شهریور77 در گلزار شهدای سید نظام الدین قائمشهر در جوار شهدای گمنام به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول