اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی-۱:

یاد شهدا عامل اصلی وحدت در کشور/ جهاد اقتصادی دلگرم کننده کشاورزان است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی شهدا را عامل اصلی وحدت در کشور عنوان کرد.

یاد شهدا عامل اصلی وحدت در کشور/ جهاد اقتصادی دلگرم کننده کشاورزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل علی لاریجانی ظهر امروز در پنجمین یادواره 31 تن از شهدای روستای نوا بخش لاریجان آمل با اشاره به اینکه شهدا با جانشان از اسلام و انقلاب دفاع کردند اظهار داشت: این جانفشانی زمانی رخ داد که غرب و شرق بر علیه ایران اجماع کرده بودند.

وی با بیان اینکه امروز بعد از گذشت سال‌ها از روزهای دفاع مقدس وقتی شهدا را یاد می‌کنیم هر کس هر عقیده‌ای دارد در برابر خون شهدا تعظیم می‌کند افزود: اگر کسانی از شرایط کشور هم گله داشته باشند در برابر خون شهدا تعظیم می‌کنند.

وی با اعلام اینکه شهدا عامل اصلی وحدت در کشور هستند بیان کرد: یاد شهدا در کشور همبستگی ایجاد می‌کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اگر در خدمت و قلم بشر هم ریایی باشد ولی در عمل شهید هیچ ریایی نیست تصریح کرد: به همین دلیل مقوله جهاد یکی از ارکان اساسی اسلام است و اسلام بدون جهاد معنایی ندارد.

وی با اعلام اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که غرب به این فکر افتاد یک طرح بزرگ برای کشورهای اسلامی تدارک ببیند یادآور شد: غرب اسلام لیبرالیسمی را برای کشورهای اسلامی در نظر گرفته بود که در آن اسلام، جهاد وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به مسئله فلسطین خاطرنشان کرد: پس از 60 سال از اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و رخ دادن چندین جنگ میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی زمانی که عرب‌ها به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند در برابر اسرائیل کاری بکنند امام راحل فلسطین را مسئله اول جهان اسلام عنوان کرد.

وی ادامه داد: به دلیل ایجاد روحیه جهادی در مسئله فلسطین بود که شرق و غرب نتوانست این غده سرطانی را در دنیا گسترش دهد.

لاریجانی گفت: بیش از 20 طرح سازش میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها رخ داد اما هیچ کدام به نتیجه نرسید چون مسئله جهاد در زندگی مسلمانان به گونه‌ای است که حتی دشمن قادر به فهم آن نیست.

رئیس قوه مقننه با اشاره به سال جهاد اقتصادی بیان داشت: مسئله جهاد فقط مختص به جهاد بیرونی نیست و زمانی که دشمن رفتار موذیانه‌ای در برابر کشور گرفت و می‌خواهد مانع پیشرفت کشور شود باید به گونه‌ای در برابر آن ایستاد.

وی تصریح کرد: ایران کشوری با منابع غنی است و وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد مقاومتی باید در کشور اجرایی شود به این معناست که باید از درون ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کنیم و به ظرفیت‌های تولیدی توجه ویژه داشته باشیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه امسال سال تولید و صیانت از کار است و وقتی آن را تعریف می‌کنیم باید مسئولین اجرایی مراقب رفتار و عملکرد خود باشند یادآور شد: اگر مسئولین کاری نکنند که یک واحد تولیدی در 3 شیفت کار کنند عمل به این شعار محقق نمی‌شود و بیکاری همچنان باقی خواهد ماند.

وی بیان کرد: جهاد اقتصادی امروز دلگرم کردن این کشاورزان است و یکی از خصوصیات اقتصاد مقاومتی این است که در محصولات استراتژیک خودکفا شویم.

وی یادآور شد: محصولاتی مانند برنج، گندم، جو، گوشت قرمز و سفید دارای ظرفیت‌های تولیدی در کشور هستند که توان برآوردن نیازهای داخلی را دارد.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول