اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی:

دخانیات در 10 سال آینده بزرگ‌ترین قاتل در ایران خواهد بود

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: با اینکه دخانیات در حال حاضر یکی از عوامل مهم بیماری‌ها است در 10سال آینده دخانیات و توتون یکی از بزرگ‌ترین قاتل و عامل مرگ و میر در ایران خواهد بود.

دخانیات در 10 سال آینده بزرگ‌ترین قاتل در ایران خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد غلامحسن خدایی بعد از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار همایش‌های شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون اقدامات مقتضی برای مبارزه با این معضل انجام نشده است.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی نظام سلامتی و بهداشت ایران را بیماری‌محور دانست و تصریح کرد: این نظام اصل وجود انسانی را نادیده می‌گیرد و تنها به درمان بیماری توجه می‌کنند و شرایط انسانی انسان را در نظر نمی‌گیرد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه سلامت در واقع یک سرمایه بسیار بزرگ است، ادامه داد: این سلامتی 4 بُعد دارد و باید برای سلامتی ابعاد مختلف آن برنامه‌ریزی کرد.

خدایی در این راستا افزود: سهم وزارت بهداشت از سلامت افراد تنها 25 درصد است و این در حالی است که سهم محیط از این سلامت در حدود 60 درصد است.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین عامل مرگ و میر در زنان ایرانی اختلالات رفتاری و عصبی است، تاکید کرد: در واقع شیوه زندگی و عوامل محیطی است که سبب این اختلالات در زنان می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی عدالت‌محوری را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اصول طرح پزشک خانواده دانست و خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده تا حدود زیادی با قرار دادن در دسترس خدمات پزشکی برای همگان یکی از مصادیق عدالت‌طلبی در این طرح است.

خدایی با اشاره به پرونده الکترونیکی سلامت افراد که در طرح پزشک خانواده گنجانده شده است، ادامه داد: تجربه جهانی نشان داده که این طرح سبب کاهش بیماری و حفظ سلامت می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول