اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه:

ظرفیت فنی کشور متناسب با نیازها و پراکنش وسیع کشور است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه گفت: پتانسیل فنی کشور امکانات تخصصی اجرایی را متناسب با نیازهای ساختمانی و پراکنش وسیع کشوری در اختیار شهروندان قرار دهد.

ظرفیت فنی کشور متناسب با نیازها و پراکنش وسیع کشور است

خاطره حیدریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: امروز فرآیند ساخت و ساز کشور به دست مهندسان عمران تخصصی شده و شیوه‌های گودبرداری و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها با دانش فنی قوی‌تری اجرا می‌شود.

حیدریان تصریح کرد: اگرچه هنوز مهندسان معمار این مرز نتوانسته‌اند با ایجاد یک موج قومی، سبک معماری مشخص و کارآمدی را برای بناها ایجاد کنند اما می‌توان خوشبین بود سازمان نظام مهندسی کشور گامی در راستای تدوین مقررات و ضوابط یک سبک معماری بر‌اساس تاریخ و گذشته این مرز و بوم با استناد به علوم پیشرفته زمان بردارد.

وی در ادامه افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان نهاد تشکل یافته است که در روند شکل‌گیری و ادامه حیات خود توانسته است پروسه اجرایی پروژه‌های خصوصی کشور را به خوبی مدیریت کنند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه گفت: سازمان نظام مهندسی با استفاده از پتانسیل فنی کشور امکانات تخصصی اجرایی را متناسب با نیازهای ساختمانی و با پراکنش وسیع کشوری در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر چهره شهر‌ها از کوتاه مرتبه‌سازی به بلند مرتبه‌سازی و برج تغییر شکل داده است، خاطرنشان کرد: در این میان سیمای بصری بسیاری از شهرها مخدوش شده و می‌توان به عینه جای خالی شهرسازان در عرصه ساخت و ساز کشور را خالی دید.

حیدریان در ادامه افزود: در این سال‌ها فعالیت مهندسان در زمینه‌های معماری‌، عمرانی، تاسیساتی و برقی چشم‌گیرتر و فعالیت نقشه‌برداران و شهرسازان کمرنگ‌تر است اما گسترش ظرفیت انسانی این نهاد در سال‌های اخیر چشمگیرتر و نیازمند بازنگری افق‌های سیاست‌گذاری و اجرایی کشوری است.

وی با اشاره به جمعیت فارغ‌التحصیلان‌، گفت: کمبود کار، دلزدگی‌ها و درگیری فراوانی را به وجود می‌آورد لذا نیازمند ایجاد بستر در راستای شکل‌گیری از شورای مرکزی تا پایین‌ترین نهادهاست.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول